موبایل و تبلت

ایسوس گوشی گیمینگ ROG Phone را با نمایشگر 90 هرتز معرفی کرد

ایسوس امروز در نمایشگر کامپوتکس 2018، از گوشی مخصوص بازی جدید خود با نام ROG Phone رونمایی کرده که نخستین گوشی هوشمند گیمینگ این شرکت می باشد.

نمایشگر این گوشی 6 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 18 به 9 است. همچنین نرخ بازسازی نمایشگر 90 هرتز بوده و سرعت پاسخگویی این پنل تنها یک میلی ثانیه بوده و این نمایشگر از HDR و 108.6 درصد از بازه رنگی DCI-P3 پشتیبانی خواهد کرد.

درست به مانند گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۸، Rog Phone نیز از پردازنده‌ی بالارده‌ی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کند؛ اما ایسوس برای افزایش بهره‌وری این پردازنده، با اندکی دستکاری، سرعت کلاک آن را افزایش داده و از ۲.۸ گیگاهرتز به ۲.۹۶ گیگاهرتز ارتقا داده است. برای واحد گرافیکی این دستگاه نیز از پردازنده‌ی آدرنو ۶۳۰ استفاده شده است.

در این حالت طبعاً گوشی گرمای بیشتری را تولید خواهد کرد و به همین دلیل ایسوس یک خنک‌کننده خارجی برای اتصال به درگاه دوم USB-C گوشی عرضه کرده است. این خنک‌کننده که سرعت فن قابل تنظیم دارد کمک می‌کند تا حتی در بازی‌های سنگین و زمان طولانی فرکانس حداکثر پردازنده حفظ شود.

ایسوس همچنین 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته است و علاوه بر جک هدفون مجهز به مبدل صوتی 24 بیتی، اسپیکرهای استریو نیز در جلوی گوشی تعبیه شده‌اند. ایسوس برای دوربینِ این دستگاه نیز از دوربین ۸ مگاپیکسلی برای قسمت جلو و ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی برای قسمت پشتی استفاده کرده است. ایسوس ROG Phone را با اندروید 8.1 و رابط کاربری ROG Gaming ZenUI عرضه می‌کند که ظاهری بسیار خشن و گیمری خواهد داشت.

با این حال این تمام ماجرا نیست و ایسوس امکانات جذابی را برای این محصول در نظر گرفته است. ابتدا از حالت «یکس‌مد» آغاز می‌کنیم که با فشردن گوشه‌های این دستگاه، فعال می‌شود و با توقف اجرا اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه، پردازنده و رم را در اجرای روان‌تر بازی‌ها یاری می‌رساند. علاوه بر این مورد، افراد می‌توانند از طریق WiGig Dock، به استریم محتوای گوشیشان با نرخ رفرش ۶۰ گیگاهرتز روی تلویزیون بپردازند. برطبق بازخوردهای اولیه، عملکرد این ویژگی بسیار عالی و قابل‌قبول بوده و هیچگونه کندی‌ در حین استریم کاربران را آزار نخواهد داد.

علاوه بر خنک‌کننده خارجی که راجع به آن نوشتیم ROG Phone را می‌توانید  با Gamevice به یک گیم‌پد کلاسیک هم تبدیل کنید تا آنالوگ استیک‌ها و دکمه‌های فیزیکی در دو طرف آن قرار بگیرند. با اتصال ROG Phone به داکی به نام WiGig می‌توانید آن را به صفحه‌نمایش و مانیتور خارجی نیز متصل کنید و یا با داک دستی TwinView یک صفحه‌نمایش دوم و باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی را به گوشی اضافه کنید.

از سایر مشخصات ROG Phone می‌توان به باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، بلوتوث 5، وای‌فای 802.11ad، وزن 200 گرمی و ضخامت 8.6 میلی‌متری اشاره کرد. قیمت و زمان عرضه این گوشی هنوز مشخص نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا