سخت افزار

مدیاتک از تراشه‎‌های جدید سری Helio A برای موبایل‌های میان‌رده رونمایی کرد

شرکت تایوانی MediaTek سازنده چیپ‌ست‌های موبایل مبتنی بر معماری ARM، پس از کسب موفقیت در عرضه چیپست‌های Helio سری P و X به منظور تکمیل خانواده چیپ‌ست خود تصمیم به عرضه سری A گرفته است. چیپ‌ست‌های سری A که با مدل A22 شروع می‌شود بازار رده پایین‌تری نسبت به نسخه P22 که قبلاً معرفی شده بود را در نظر دارد.

این تراشه جدید با فناوری 12 نانومتری FinFET توسعه یافته و پردازنده‌ گرافیکی این محصول از کلاس GE پردازنده‌های IMG PowerVR است. این محصول از یک نمایشگر با وضوح تصویر HD+ و با نسبت تصویر ۲۰:۹ پشتیبانی می‌کند و دارای ۴ هسته‌ی ARM از نوع Cortex-A53 با قابلیت CorePilot (مدیریت هوشمند هسته‌ها برای مصرف بهینه انرژی) مدیاتک و کنترلرهای حافظه LPDDR3/LPDDR4X است.

این تراشه جدید از قابلیت‌های هوش مصنوعی و همچنین Face ID و آلبوم هوشمند هم بهره می‌برد. همچنین توسعه‌دهندگان از پشتیبانی بخش NeuroPilot مدیاتک برای بخش‌های مرتبط با هوش مصنوعی هم برخوردار خواهند بود و به کتابخانه‌ها و فریمورک‌های رایج در این زمینه دسترسی خواهند داشت.

Helio A22 از یک مودم استاندارد 4G LTE برخودار است که می‌تواند این قابلیت را با استفاده از VoLTE/ViLTE روی هر دو سیم‌کارت فراهم کند. این محصول همچنین دارای تکنولوژی آنتن هوشمند مدیاتک به نام TAS 2.0 (سیستمی هوشمند برای انتخاب بهترین سیگنال‌ دریافتی) و همچنین استاندارد‌های ضروری مخابراتی امروزی همانند eMBMS، HUPE، Band 71 و IMS پیشرفته است. در کنار این موارد این محصول با استفاده از یک پردازنده مجزا، قابلیت‌های ارتباطی را افزایش داده و از ۴ سیستم موقعیت‌یابی جهانی(GPS، Glonass،Beidou و Galileo)، بلوتوث نسخه‌ ۵ و همچنین وای فای با استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کند.

بنابراین در عمل چیپست Helio A22 جانشین برای مدل های MT6738/MT6739 است که طراحی 4 هسته‌ای دارند. جدا از بحث جایگزین کردن مدل جدید با مدل‌های قدیمی، واضح است که هدف نهایی این شرکت برای از بین بردن استفاده اسامی MTxxxx و استفاده از سری های X / P / A برای واضح تر کردن رده‌بندی مدل‌های مختلف این چیپ‌ست‌ها و بازار‌هایی که برای عرضه آن ها در نظر گرفته شده می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا