نرم افزار و اینترنت

فایرفاکس 63 با قابلیت Enhanced Tracking Protection منتشر شد

موزیلا به تازگی نسخه 63 مرورگر محبوب فایرفاکس را با قابلیت Enhanced Tracking Protection منتشر کرد. این ویژگی باعث جلوگیری از ردیابی اپلیکیشن های شخص ثالت شده که حریم خصوصی کاربران در اینترنت را افزایش می دهد.

موزیلا طی ماه های اخیر، بیشتر بر روی حفاظت از داده ها و حریم خصوص تمرکز کرده است. موزیلا در حال آزمایش یک VPN یکپارچه برای فایرفاکس می‌باشد تا مرور صفحات وب را حتی با ایمنی بیشتر ممکن سازد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که با ایمنی بیشتر بدون نگرانی از شبکه‌ای که از آن استفاده و یا سایتی که از آن بازدید می‌کنند به مرور صفحات وب بپردازند.

در حال حاضر، دارای قابلیت Enhanced Tracking Protection به طور پیش فرض غیر فعال است، اما به کاربران اجازه می دهد تا تمام کوکی های مربوط به اپلیکیشن های شخص ثالث را مسدود نمایند. کاربران همچنین قادر خواهند بود تا سایت های مورد اعتماد، در صورتی که به علت داشتن ردیاب مسدوده شده، باز کند.

پیش از این، اپل سافاری اولین مرورگری بود که به طور پیش فرض کوکی های شخص ثالث را مسدود می کرد و در سال 2017 با معرفی قابلیت Intelligent Tracking Prevention، توانایی های اپلیکیشن ها برای ردیابی کاربران در وب سایت ها را کاهش داد.

به علاوه، در آپدیت جدید New Tab page تغییر کرده و در بالای سایت های پین شده قرار گرفته است. همچنین میانبر سیری هم اکنون برای نسخه iOS مرورگر در دسترس است که به کاربران اجازه می دهد تا یک تب جدید را از طریق دستورات صوتی باز کنند.

در نهایت، مرورگر با تم تاریک و روشن ویندوز سازگاری کامل دارد. شما هم اکنون می توانید نسخه جدید فایرفاکس را از طریق وبسایت دانلود کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا