رپورتاژ آگهی

رپورتاژ سئو چیست؟ انواع سئو به چند دسته تقسیم می شود؟

سئو یکی از مباحث بسیار مهم در زمینه تولید محتوا می باشد. سئو یا SEO از Search Engine Optimztion گرفته شده است که یک فرآیند بسیار پیچیده است. کسانی که در زمینه وب سایت کار می کنند. باید با توجه به الگوریتم های  رتبه بندی حال حاضر گوگل محتوا های خود را تولید کنند‌. با رعایت سئو تبدیل به اولین نتایج سرچ در گوگل می شوید و بازدید سایت بالاتر می رود. رعایت آن برای سایت هایی که در زمینه فروش کالا کار می کنند مسئله ای بسیار مهم می باشد.

 سرگذشت سئو

در آغاز سال 1990 بود که موتور های جستجوگر یا Search Engine روی کار آمدند. سئو اولیه که در موتورهای جستجو گر اولیه همچون Yahoo وجود داشت بر اساس حروف الفبا بودند. همانطور که اینترنت رو به جلو می رفت و پیشرفت می کرد موتور های جستجو گر جدیدی در جهان ساخته می شدند که دارای الگوریتم های پیچیده و خاص خود بودند. زمانی که سایت ها کار خود را شروع کردند کم کم سئو اهمیت بیشتری در جهان اینترنتی پیدا کرد.

در سال 1996 مقاله ای در نیویورک تایمز انتشار یافت. این مقاله عقیده داشت که دارندگان وب سایت از روش غیر اخلاقی مانند سئو استفاده می کنند تا بتوانند در صفحات اول موتور جستجو گر باشند. در واقع این مقاله توضیح می داد که این سایت ها از کلمات کلیدی ویژه ای استفاده می کنند تا موتور های جستجو گر با شمارش این کلمات کلیدی رتبه بیشتری را به این سایت بدهند. در قدیم سایت ها می توانستند به راحتی رتبه بالا را از موتور های جستجو اخذ کنند. در زمان حال دیگر کار به این راحتی نیست و موتور های جستجو گر دارای الگوریتم های جدیدتر و پیشرفته تری نسبت به قدیم می باشند. البته که در حال حاضر نیز مهندسین و متخصصین سئو دنبال راهکار های جدید می باشند و موتور های جستجو گر نیز الگوریتم های خود را پیچیده تر می کنند. منبع:

https://seokar.com/seo

هدف از تشکیل سئو

به طور کلی سئو قرار است کمکی برای سایت ها باشد تا جز نتیجه های اول سرچ در موتور های جستجو باشند. سایت ها پس از این که قوانین موجود در سئو را رعایت کردند. با کمی صبر و حوصله و گذر زمان آهسته آهسته سایتشان تبدیل به اولین نتایج جستجو می شود و بازدید بیشتری نسبت به قدیم دریافت خواهند کرد. پس سئو یک امر زمان بر می باشد.

به طور کلی نتایج بهینه سازی سئو به سرعت دیده نمی شود و گاها باید هفته ها و ماه ها صبر کرد. شما فرض کنید که یک کلمه کلیدی را افراد بسیاری جستجو می کنند. اگر یک کلمه کلیدی مانند پلی استیشن فور میلیون ها بار در ماه سرچ شود و سایت مورد نظر جز نتایج اول جستجو باشد سود زیادی نصیب آن می شود یعنی اگر فروشنده پلی فور باشید و سایت داشته باشید و جز نتایج اول جستجو هم باشید.

از یک میلیون سرچ در ماه حتما هفتصد یا هشتصد هزار نفر در ماه از سایت اول بازدید می کنند و این یعنی فروش پلی فور به حداقل پنجاه هزار نفر در ماه می رسد و این یک سود بزرگ می باشد‌.  سایت هایی همچون دیجی کالا و ترب و …  با رعایت قوانین سئو همیشه جز اولین نتایج جستجو می باشند که باعث می شود سود زیادی از فروش کالا نصیب آن ها شود. به طور کلی هدف از رعایت قوانین سئو در سایت ها بازدید خوردن و تبلیغ کردن است یا بازدید خوردن و فروش محصولات می باشد.

بخش های مختلف سئو

سئو دارای چند بخش مختلف می باشد. که ما در این مقاله در رابطه با دو بخش سئو درون صفحه و بیرون صفحه که جز مهم ترین بخش ها می باشند صحبت خواهیم کرد.

انواع سئو :

  • سئو داخلی یا درون صفحه
  • سئو خارجی یا بیرون صفحه
  1. سئو درون صفحه یا On Page

این نوع از سئو به کنترل مستقیم کد ها و محتویات وب سایت همچون تصویر و فیلم و متن و … می پردازد که به آن سئو داخلی هم می گویند. اگر بخواهیم توضیحی کلی در رابطه با این سئو بدهیم. این نوع از سئو مربوط به هر آن چیزی است که در وب سایت نشر پیدا می کند یا بارگزاری می شود. سئو درون صفحه که به آن SEO On Page نیز می گویند پایه­ی تمام تلاش های مدیر سایت در راستای بهینه سازی سئو سایت خود می باشد . دلیل این که سئو درون صفحه یک بخش بسیار مهم می باشد این است که شما کنترل زیادی در این بخش دارید. در دیگر موارد سئو شما دسترسی زیادی نخواهید داشت.

  1. سئو بیرون صفحه یا Off Page

به این سئو، سئوی خارجی هم می گویند که این بخش از سئو بر خلاف سئو درون صفحه می باشد. یعنی کنترل زیادی بر روی این بخش نمی باشد. سئو درون صفحه همه چیز در درون خود سایت انجام می شد. اما در سئو بیرون صفحه این گونه نیست. این بخش از سئو مربوط به تمامی اعمالی می شود که در خارج از سایت برای بهبود و ارتقای سایت انجام می شود. سئو بیرون صفحه در واقع تا حدود زیادی وابسته به سایت های دیگر است. این وابستگی به این معناست که اگر پیوندی از سایت مورد نظر  در سایت دیگری باشد. باعث افزایش رتبه سایت مورد نظر می شود. Seo Off Page یک عمل نامحدود می باشد که متخصصین امر سئو به آن اهمیت ویژه ای می دهند.

نتیجه گیری

سئو به مجموعه اعمالی گفته می شود که متخصصین امور سئو آن ها را رعایت می کنند تا سایت های مورد نظر جز نتایج اول جستجو در موتور های جستجو گر باشند. سئو در زمان های اولیه ساخت موتور های جستجو امری بسیار آسان و راحت بود. با پیشرفت اینترنت و‌ همچنین موتور های جستجو گر رعایت کردن قوانین سئو تبدیل به امری سخت شده است. البته که متخصصین در زمینه سئو همواره در پی انجام راهکارهایی برای افزایش رتبه بندی می باشند. موتور های جستجو گر نیز هر روز الگوریتم پیچیده تر و دشوارتری را از خود ارائه می دهند. سئو دارای دو بخش مهم سئو بیرون صفحه و درون صفحه می باشد. سئو درون صفحه کاملا کنترلش در دست مدیر سایت می باشد. سئو بیرون صفحه بخشی است که مدیر سایت کنترل زیادی روی آن ندارد و تا حدودی وابسته به سایت های دیگر می باشد. جهت اطلاعات بیشتر به سایت سئوکار که در زیر آمده است مراجعه نمایید:

https://seokar.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا