نرم افزار و اینترنت

چرا مرورگر گوگل کروم فرآیندهای باز زیادی دارد؟

اگر تا به حال در حین اجرای گوگل کروم نگاهی به Task Manager انداخته باشید، ممکن است از دیدن اینکه تعداد ورودی های chrome.exe به طور کلی از تعداد پنجره های کروم واقعی که باز کرده اید بیشتر است، متعجب شده باشید. حال چرا مرورگر کروم فرآیندهای باز زیادی دارد؟

چرا فرآیندهای چندگانه؟

وب‌سایت‌های مدرن بسیار پیچیده هستند – آنها تعداد زیادی «قطعات متحرک» دارند که با یکدیگر و با کاربر تعامل دارند. افزایش پیچیدگی به این معنی است که تقاضا برای رایانه شما نیز افزایش یافته است. ممکن است متوجه شده باشید که گوگل کروم اغلب بیش از یک فرآیند باز دارد، حتی اگر فقط یک تب باز باشد. این به این دلیل است که گوگل کروم عمدا مرورگر، موتور رندر و افزونه ها را با اجرای آنها در فرآیندهای جداگانه از یکدیگر جدا می کند.

پارتیشن مرورگر کروم بخشی است که در واقع ترافیک ورودی و خروجی وب سایت را کنترل می کند. موتور رندر – با نام رسمی Blink – کد در حال اجرا در وب سایت را تفسیر می کند و نسخه انسان پسند را نمایش می دهد. افزونه ها، مانند جاوا، قابلیت های بیشتری را به مرورگر اضافه می کنند. اما چرا آنها را از هم جدا می کند؟ به نظر می رسد که جداسازی آنها مزایای زیادی را به همراه دارد که به طور کلی می توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد.

  • قابل اطمینان بودن

وب سایت ها پیچیده هستند، و هر چه یک وب سایت پیچیده تر باشد، راه های بیشتری ممکن است اشتباه پیش برود. اگر مشکلی پیش بیاید، اغلب منجر به تصادف می شود. اگر همه چیز در یک فرآیند واحد اجرا شود، خرابی در یک صفحه منجر به از کار افتادن کل مرورگر شما می شود. در بدترین حالت ممکن است ساعت ها کار روی یک پروژه را از دست بدهید. حداقل، باید مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید و همه تب های خود را دوباره باز کنید.

جداسازی هر تب در فرآیند خاص خود، و حتی برخی از بخش‌هایی از صفحات وب، باعث می شود که خرابی یک سایت یا پلاگین کل مرورگر شما را خراب نکند. به جای اینکه گوگل کروم را به طور کامل راه اندازی کنید، فقط می توانید تب شکسته را ببندید.

  • سرعت

در ابتدا کامپیوترها فقط یک واحد پردازش مرکزی (CPU) و یک هسته داشتند. این بدان معنی بود که فقط قادر به انجام یک عملیات در یک زمان بودند، آنها به اندازه کافی سریع بودند که به نظر می رسید چندین کار را همزمان انجام می دهند. پردازنده های موجود در رایانه های مدرن کاملاً با پدربزرگ و مادربزرگ تک هسته ای آنها متفاوت است. اکثر پردازنده های مدرن دارای چندین هسته هستند، به این معنی که آنها می توانند به همان اندازه که هسته دارند، عملیات را به طور همزمان انجام دهند (اغلب به عنوان “موازی” توصیف می شود). پردازنده‌ها امروزی کامپیوترها و تلفن‌های همراه معمولاً بین چهار تا شانزده هسته دارند.

تقسیم کارکردهای گوگل کروم به چندین فرآیند، استفاده از تعداد بیشتری از هسته ها را آسان می کند. به جای اینکه یک هسته CPU را با بیست تب کروم فشار آورید، می توانید فرآیندها را بین چندین هسته تقسیم کنید. دست های زیاد کار سبک می کنند و بسیاری از هسته‌ها باعث مرور سریع‌تر می‌شوند.

  • امنیت

اجرای همه چیز در فرآیندهای جداگانه همچنین محافظت از رایانه شما را در برابر کدهای مخرب در حال اجرا در یک وب سایت آسان تر می کند. هر نمونه از موتور رندر در کروم دارای سندباکس است، به این معنی که بیشتر از بقیه سیستم شما و حتی سایر برگه‌های باز در کروم جدا شده است. تمام ترافیک موتور رندر به دقت توسط مرورگر کنترل می شود و به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هیچ چیز مشکوک یا شرورانه ای وارد سیستم شما نمی شود.

مشاهده فرآیندهای در حال اجرا

با باز کردن Task Manager گوگل کروم می توانید جزئیات فرآیندها را مشاهده کنید. در کروم 99، می‌توانید با کلیک کردن روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست و رفتن به More Tools > Task Manager به آن دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید کمی بیشتر در مورد نحوه عملکرد کروم در زیر کاپوت مطالعه کنید، می‌توانید Chrome Comic گوگل را بررسی کنید. در اینجا بخش مربوط به فرآیندهای چندگانه کروم است.

کل کمیک کروم برای طرفداران کروم خواندنی ارزشمند است، زیرا بسیاری از دیگر انتخاب‌های طراحی مرتبط با تولید مرورگر را توضیح می‌دهد.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا