نرم افزار و اینترنت

قابلیت مولتی سرچ در اپلیکیشن گوگل لنز فراهم شد

گوگل به تازگی جستجوی چندگانه را برای اپلیکیشن لنز راه‌اندازی کرده که به شما امکان می‌دهد تصویری را با متن همراه جستجو کنید تا به اصلاح نتایج کمک کند. به عنوان مثال، گوگل می‌گوید اگر لباس نارنجی رنگی را می‌بینید که دوست دارید اما ترجیح می‌دهید فروشگاهی پیدا کنید که آن را به رنگ سبز می‌فروشد، می‌توانید عکسی از لباس نارنجی بگیرید و در قسمت نوشتار «green» بنویسید تا نتایج مشابه را به دست آورید. لباس‌ها اما به رنگ سبز، طیف وسیعی از کاربردها برای این ابزار وجود دارد، اما در کل گوگل می‌خواهد نتایج شما را مرتبط‌تر کند.

برای استفاده از قابلیت مولتی سرچ جدید، گوگل لنز را در اندروید یا iOS باز کنید و روی نماد دوربین لنز ضربه بزنید و یک اسکرین شات را جستجو کنید یا یک عکس بگیرید. سپس می‌توانید انگشت خود را به سمت بالا بکشید و روی «+ Add to your search» ضربه بزنید، این به شما امکان می‌دهد متنی را برای اصلاح عبارت جستجوی خود اضافه کنید. این شرکت گفت که این ویژگی هنوز در مرحله بتا است، بنابراین ممکن است کامل نباشد.

گوگل در مورد این ویژگی گفت: همه اینها با آخرین پیشرفت های ما در هوش مصنوعی امکان پذیر شده است، که درک دنیای اطراف شما را به روش های طبیعی و شهودی آسان تر می کند. ما همچنین در حال بررسی راه‌هایی هستیم که ممکن است این ویژگی توسط MUM – آخرین مدل هوش مصنوعی ما در جستجو – تقویت شود تا نتایج را برای همه سؤالاتی که می‌توانید تصور کنید بپرسید، بهبود ببخشیم.

از آنجایی که این ویژگی در نسخه بتا است، در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی و در آمریکا در دسترس است و بهترین نتایجی که جستجوی چندگانه ارائه می‌کند برای جستجوهای خرید است. این شرکت نگفته است که چه زمانی به مناطق دیگر یا برای زبان‌های دیگر وارد می‌شود، اما امیدواریم زمان زیادی طول نکشد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا