صوتی و تصویری

شیائومی تلویزیون OLED Vision 55 را معرفی کرد

شیائومی امروز تلویزیون OLED Vision 55 TV شیائومی را برای بازار هند معرفی کرد. این اولین تلویزیون OLED این شرکت است که در هند عرضه می شود. OLED Vision 55 دارای یک پنل 55 اینچی OLED با رزولوشن 3840 در 2160 است. ما نتوانستیم اطلاعاتی در مورد سازنده پنل از شیائومی بدست آوریم، اما احتمالاً همان پنل WRGB ال‌جی است که اکثر شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. این یک پنل 10 بیتی بومی با نرخ تازه سازی ثابت 60 هرتز و پوشش 98.5 درصدی DCI-P3 است.

این تلویزیون از Dolby Vision IQ پشتیبانی می‌کند که به‌طور خودکار روشنایی نمایشگر را برای مطابقت با نور محیط، همراه با HDR10+، HDR10 و HLG تنظیم می‌کند. همچنین دارای گواهینامه IMAX Enhanced است که جنبه های مختلف کیفیت صدا و تصویر را برای سازگاری با محتوای IMAX Enhanced بررسی می کند. در بخش صوتی، دارای سیستم بلندگوی 30 واتی 8 درایور با پشتیبانی از استانداردهای صدای فراگیر Dolby Atmos و DTS X است.

برای ارتباطات، شما 3 پورت HDMI 2.1 (یکی از آنها eARC را پشتیبانی می کند)، دو پورت USB، اترنت، ورودی کامپوزیت، خروجی اپتیکال و جک هدفون، وای فای 802.11ac و بلوتوث 5.0 دریافت می کنید. شیائومی یک نشان ستاره غول پیکر روی قسمت HDMI 2.1 قرار داده، زیرا این پورت ها HDMI 2.1 نیستند بلکه HDMI 2.0 هستند. با این حال، از آنجایی که مدیر مجوز HDMI برای چیزی که باید HDMI 2.1 در نظر گرفته شود، الزامات بسیار ضعیف و کاملا احمقانه ای دارد، به خوبی می توانید چند ویژگی HDMI 2.1 را به HDMI 2.0 اضافه کنید و رسماً آن را HDMI 2.1 قرار دهید.

برای این منظور، تلویزیون از حالت ALLM یا خودکار کم تأخیر پشتیبانی می‌کند، که به‌طور خودکار تلویزیون را در حالت بازی با تأخیر کم قرار می‌دهد وقتی سیگنالی را از کنسول تشخیص می‌دهد. داشتن این ویژگی به تنهایی اغلب برای برچسب زدن یک دستگاه HDMI 2.0 به عنوان HDMI 2.1 کافی است. با این حال، اگر گیمر هستید، باید بدانید که هیچ پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر وجود ندارد و پنل تنها 60 هرتز است.

این تلویزیون توسط تراشه مدیاتک 9617 با چهار هسته پردازشی Cortex-A73 و پردازنده گرافیکی Mali G52 MC1 تغذیه می شود. همچنین دارای 3 گیگابایت حافظه و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. در نهایت، OLED Vision 55 روی اندروید تی وی 11 اجرا می‌شود. طبق معمول، شیائومی رابط Patchwall اختیاری خود را دارد که می‌توانید از آن برای دسترسی به محتوای بیش از 30 ارائه‌دهنده مختلف استفاده کنید، اگرچه همچنان باید برنامه‌های آنها را نصب کنید. این تلویزیون همچنین دارای میکروفون های میدان دور داخلی است تا بتوانید از Google Assistant استفاده کنید یا با دستگاه های خانه هوشمند خود تعامل داشته باشید.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا