موبایل و تبلت

گلکسی زد فولد 4 در مقابل فلیپ 4: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

گلکسی زد فلیپ 4 و فولد 4 جدیدترین محصولات اضافه شده به سری های تاشو سامسونگ هستند. به نظر می رسد که این بار پیشرفت ها به جای ایجاد هرگونه تغییر عمده در طراحی، مربوط به اصلاح تجربه آخرین تاشوها است. اگر قصد خرید یک گوشی تاشو دارید، کدام یک را باید انتخاب کنید: فلیپ 4 یا فولد 4؟ بیایید نگاهی به مزایا و معایب کلیدی هر دستگاه بیندازیم و به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است.

چرا باید زد فلیپ 4 را انتخاب کنید

زد فلیپ 4 بسیار ارزان تر از فولد 4 است. قیمت آن 999 دلار است، در حالی که دومی 1799 دلار قیمت دارد – همان قیمت های قبلی خود. اگرچه کمی بلندتر از گوشی‌های اندرویدی معمولی است، اما فلیپ 4 دارای طراحی معمولی‌تر گوشی‌های هوشمند با نمایشگر اصلی 6.7 اینچی است. حاشیه‌های زد فلیپ 4 کمی باریک‌تر از مدل قبلی خود هستند و نسبت صفحه‌ به بدنه قابل‌اعتماد 85.4 درصد را نشان می‌دهند. یعنی مصرف رسانه مشکلی نخواهد داشت. نمایشگر اصلی دارای دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی f/2.4 است که می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

هنگامی که بسته است، می توانید از صفحه نمایش 1.9 اینچی برای خواندن سریع اعلان ها، دیدن آب و هوا، تغییر آهنگ ها و موارد دیگر استفاده کنید. در کنار صفحه نمایش دو لنز دوربین قرار دارد: یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی f/1.8 با لرزشگیر اپتیکال و یک لنز 12 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض. فلیپ 4 مانند مدل قبلی خود زد فلیپ 3 دارای لنز تله فوتو نیست. این با توجه به قیمت پرچمدار ناامید کننده است. با این حال، این دستگاه دارای یک باتری بزرگتر با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت به همراه شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی سیم 15 وات است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که عمر طولانی تری داشته باشد.

سامسونگ گوشی فلیپ را به عنوان یک لوازم جانبی مد در کنار گوشی هوشمند بودن بازاریابی می کند و به همین دلیل، این دستگاه در صورت تا شدن واقعا جمع و جور است، و آن را در جیب تر می کند و یادآور تلفن های تاشو قدیمی اوایل دهه 2000 است. با Flip 4 Bespoke Edition، می توانید ظاهر و حس دستگاه را بسته به ترکیب رنگ دلخواه خود سفارشی کنید. این گزینه متأسفانه برای فولد 4 در دسترس نیست.

چرا باید زد فولد 4 را انتخاب کنید

در حالی که فلیپ 4 بیشتر یک شرح سبک است، فولد 4 یک نیروگاه بهره وری است. می توانید از صفحه نمایش اصلی بزرگ 7.6 اینچی برای اجرای همزمان سه برنامه در حالت تقسیم صفحه و از ویژگی نوار وظیفه جدید که نوار وظیفه را در لپ تاپ های ویندوز تقلید می کند برای باز کردن سریع برنامه ها استفاده کنید. حاشیه‌ها در زد فولد 4 نیز باریک‌تر هستند و نسبت صفحه‌ به بدنه 90.9 درصدی چشمگیر را ایجاد می‌کنند.

با صفحه نمایشی به این بزرگی، می توانید از آن برای ساخت آثار هنری دقیق از طریق قلم استفاده کنید. با این حال، شما نمی توانید از هر قلمی که دوست دارید، استفاده کنید. شما باید S Pen Fold Edition یا S Pen Pro مخصوص بخرید تا مطمئن شوید که به صفحه نمایش آسیب نمی رساند. سامسونگ ادعا می کند که نسل دوم دوربین زیر نمایشگر 4 مگاپیکسلی f/1.8 ارتقاهای قابل توجهی دریافت کرده است. UDC یکی از بدترین ویژگی های فولد 3 بود. از آنجایی که این فناوری هنوز بسیار جدید است، هنگام استفاده از صفحه اصلی، چهره شما را در تماس های ویدیویی یا جلسات تار می کند.

از طرف دیگر، می‌توانید از دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی f/2.2 روی صفحه‌نمایش کاور 6.2 اینچی استفاده کنید. یا برای به دست آوردن بهترین کیفیت ممکن، می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با بازکردن دستگاه و چرخاندن آن، از سیستم دوربین اصلی استفاده کنید. دوربین پشتی شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی f/1.8 با OIS، لنز 12 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض، و لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی f/2.4 با OIS و زوم اپتیکال 3 برابری می شود.

این باعث می شود که در مجموع پنج دوربین در گوشی از جمله دوربین های سلفی وجود داشته باشد. ظرفیت باتری 4400 میلی آمپر ساعتی در فولد 4 مانند مدل قبلی خود است. شما همچنین از همان پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 25 واتی برخوردار هستید، اما از شارژ بی سیم 15 واتی کمی سریعتر پشتیبانی می کنید.

شباهت های بین دو گوشی

ما تفاوت های بین این دو دستگاه را دیدیم، اما بیایید به شباهت های آنها نیز نگاهی بیندازیم تا تصور بهتری از انتظارات از آنها داشته باشید. هر دو دستگاه با نسل چهارم شیشه های فوق نازک سامسونگ (UTG) عرضه می شوند. اگرچه این فناوری چشمگیر است، اما نمایشگرهای مدل های قبلی بسیار ظریف هستند و به راحتی با ناخن فرو می روند.

هر دو دستگاه دارای رتبه IPX8 برای مقاومت در برابر آب هستند، اما به طور رسمی برای مقاومت در برابر گرد و غبار آزمایش نشده اند. بنابراین، اگر قصد دارید از دستگاه خود در خارج از منزل زیاد استفاده کنید، احتمالاً باید از خرید یک تلفن تاشو کاملاً خودداری کنید. گوشی سنتی تری مانند گلکسی اس 22 اولترا دارای رتبه IP68 در میان ویژگی های آن است.

هر دو دستگاه دارای نمایشگر اصلی با نرخ تازه سازی 120 هرتز هستند. صفحه نمایش کاور زد فولد 4 نیز 120 هرتز است، اما سامسونگ نرخ تازه سازی صفحه نمایش پوشش فلیپ 4 را فاش نکرده است. هر دو دستگاه توسط گوریلا گلکس ویکتوس پلاس در پشت محافظت می شوند. آنها از جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می کنند که نسبت به نسل قبلی خود قدرتمندتر و کارآمدتر است. هر دو دستگاه دارای حافظه سریع UFS 3.1 هستند، اما زد فولد 4 را می توان تا 1 ترابایت برای افرادی که به این میزان فضای ذخیره سازی نیاز دارند، افزایش داد. فولد 4 نسخه بهینه شده اندروید 12 به نام اندروید 12L را اجرا می کند که مخصوص دستگاه های تاشو ساخته شده است.

متأسفانه، هنگام بسته شدن، هر دو دستگاه به دلیل فضای مورد نیاز لولا برای محافظت از شیشه تاشو از نصف شدن، یک شکاف هوا ایجاد می کنند. آب و گرد و غبار می توانند از این شکاف عبور کرده و وارد لولا شوند و به طور بالقوه مشکل ایجاد کنند.

گلکسی زد فلیپ 4 فداکاری کمتری دارد

هر دو تاشو دارای مزایا و معایب خود هستند، اما آنچه ناامید کننده است این بوده که بسیاری از شکایات ما از تاشوهای سال گذشته هنوز حل نشده باقی مانده اند. شما همچنان همان چین خوردگی، شکاف هوا، عدم محافظت در برابر گرد و غبار، باتری کوچک و صفحه نمایش اصلی ضعیف را دریافت می کنید. از آنجایی که سامسونگ تنها برند اصلی گوشی‌های هوشمند در آمریکا است که گوشی‌های تاشو تولید می‌کند، هیچ رقیب واقعی و بنابراین انگیزه‌ای برای نوآوری و بهبودهای چشمگیر ندارد. تغییرات این بار بیشتر شبیه اصلاحات کوچک هستند تا ارتقاهای بزرگ.

با این حال، اگر می‌خواهید یک گوشی تاشو بخرید، زد فلیپ 4 فداکاری کمتری دارد. همچنین ارزان‌تر است، نسبت تصویر معمولی‌تری دارد و تعمیر صفحه‌نمایش ظریف در صورت خراب کردن آن، هزینه زیادی ندارد. زد فولد 4 تنها زمانی ارزشش را دارد که بخواهید چندین کار را انجام دهید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا