صوتی و تصویری

اپل تی‌وی 4K با تراشه A15 Bionic و اترنت معرفی شد

اپل نسخه به روز شده پخش کننده رسانه ای Apple TV 4K را عرضه کرد. Apple TV 4K جدید دارای تراشه A15 Bionic است. اپل به تعداد هسته‌ها یا سرعت ساعت اشاره‌ای نکرده، که تشخیص مشابه بودن آن با مدل‌های آیفون 14 یا نسخه کاهش یافته را دشوار می‌کند. این شرکت ادعا می کند که در مقایسه با A12 Bionic در مدل نسل قبلی، 50 درصد CPU سریعتر و 30 درصد عملکرد GPU سریعتر دارد.

مدل جدید پشتیبانی از استاندارد HDR10+ را در کنار فرمت‌های موجود Dolby Vision، HDR10 و HLG اضافه می‌کند. در حالی که HDR10+ عمدتاً از نظر مشخصات شبیه به Dolby Vision است، اما محبوبیت بسیار کمتری دارد و تنها سرویس اصلی ارائه دهنده محتوای HDR10+ Amazon Prime Video است. با این حال، اپل قصد دارد مجموعه ای از محتوای خود را در HDR10+ در کنار سایر فرمت ها عرضه کند. این ممکن است به این دلیل باشد که چندین سازنده تلویزیون، به ویژه سامسونگ، از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کنند و در عوض از HDR10+ پشتیبانی می‌کنند.

و در نهایت، Siri Remote اکنون یک پورت USB-C برای شارژ به جای Lightning دارد. Apple TV 4K جدید در دو نوع عرضه خواهد شد. نسخه 64 گیگابایتی شامل اتصال Wi-Fi 6 است، اما نوع جدید 128 گیگابایتی اترنت گیگابیت را به همراه پشتیبانی از پروتکل شبکه Thread mesh برای کنترل دستگاه های خانگی هوشمند سازگار اضافه می کند. Apple TV 4K جمعه 4 نوامبر در دسترس خواهد بود. مدل 64 گیگابایتی 129 دلار و مدل 128 گیگابایتی با اترنت 149 دلار قیمت دارد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا