نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت اولین پیش نمایش دات نت 8 را منتشر کرد

امروز، مایکروسافت اعلام کرده است که اولین پیش نمایش نسخه بعدی پشتیبانی بلندمدت (LTS) خود از پلتفرم دات نت، دات نت 8، برای دانلود برای ویندوز، مک او اس و لینوکس در دسترس است. پیش نمایش و انتشار بیلدهای کاندید برای نسخه جدید به صورت ماهانه ارائه می شود و نسخه نهایی در نوامبر در .NET Conf 2023 ارائه می شود.

مجموعه وسیعی از ویژگی‌ها و ارتقاها به عنوان بخشی از این نسخه جدید وجود خواهد داشت، اما پست اعلامیه به جزئیات کلی برخی از تغییرات و اضافات آتی می‌پردازد، و پیش‌نمایش اول شامل برخی از این موارد است که امروز می‌توانید امتحان کنید. مانند:

  • Native Ahead-of-Time (AOT): اولین مورد از این ویژگی‌ها سال گذشته با دات نت 7 عرضه شد، با این حال اصلاحات بیشتری در این پلتفرم وجود خواهد داشت و برای اولین بار به عنوان بخشی از دات نت 8 به مک اواس می‌آید. تمرکز اصلی تیم دات نت اصلاح برخی از اصول اولیه مانند سایز است، به عنوان مثال یک برنامه “Hello, World” منتشر شده که با Native AOT در هنگام استفاده از پیش نمایش اول دات نت 8 در مقایسه با دات نت 7 اندازه آن نصف است.
  • .NET Container images: پیش‌نمایش 1 شامل بهبودهایی در نحوه استفاده از کانتینر ایمیج برای برنامه‌های NET، از جمله بروزرسانی توزیع پیش‌فرض لینوکس به Debian 12 (Bookworm) است. همچنین شامل یک تغییر تگ (با استفاده از 8.0-preview و نه 8.0 که با Release Candidates شروع می شود)، و توانایی تصاویر کانتینر برای کاربر غیر ریشه ای می باشد.

می‌توانید اولین پیش‌نمایش .NET 8.0 را از اینجا دانلود کنید و جزئیات بیشتری را در مورد یادداشت‌های انتشار در GitHub بیابید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا