نرم افزار و اینترنت

گوکل Bard می تواند به بیش از 20 زبان برنامه نویسی کد بنویسد

چت ربات Bard گوگل از زمانی که امروز یک ماه پیش برای اولین بار به عنوان “آزمایش” عمومی راه اندازی شد، با بینگ چت مایکروسافت رقابت می کند. امروز، گوگل از به‌روزرسانی بزرگ جدیدی برای Bard خبر داد. گوگل اعلام کرد که این چت ربات اکنون می‌تواند کد برنامه‌نویسی را با پیام‌های متنی تولید کند.

گوگل با این انتشار پستی در وبلاگ اش اعلام کرد:

از هم اکنون، Bard می تواند در برنامه نویسی و وظایف توسعه نرم افزار، از جمله تولید کد، اشکال زدایی و توضیح کد کمک کند. ما در حال راه اندازی این قابلیت ها در بیش از 20 زبان برنامه نویسی از جمله C++، Go، Java، Javascript، Python و Typescript هستیم و می توانید به راحتی کد پایتون را به Google Colab اکسپورت کنید – بدون نیاز به کپی و چسباندن. Bard همچنین می‌تواند به نوشتن توابع برای Google Sheets کمک کند.

این ویژگی جدید همچنین به کاربران اجازه می‌دهد توضیحاتی از Bard درباره کدی که ایجاد کرده، دریافت کنند و می‌تواند به رفع اشکال کد موجود و کدی که خود Bard تولید کرده، کمک کند. گوگل می گوید حتی منبع هر کدی را که از یک پروژه منبع باز می آید ذکر می کند. طبق معمول، این شرکت در یک سلب مسئولیت اعلام کرده است که می‌گوید Bard ممکن است اشتباهاتی را در ایجاد کد ایجاد کند. البته، هم ChatGPT و هم بینگ چت مایکروسافت، توانایی تولید کد را نیز داشته اند، اما اکنون به نظر می رسد که Bard به سرعت فاصله را از نظر ویژگی های خود کم می کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا