گوناگون

سامسونگ از Automotive UFS 3.1 رونمایی کرد

سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه Automotive UFS 3.1 خود را آغاز کرده که تا پایان سال جاری در اختیار خودروسازان و قطعه سازان جهانی قرار خواهد گرفت. این حافظه در ظرفیت های 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد. برای مثال، مدل 256 گیگابایتی، سرعت خواندن متوالی تا 2000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن متوالی تا 700 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

سامسونگ می گوید که این UFS 3.1 کمترین مصرف انرژی را در صنعت دارد و 33 درصد انرژی کمتری نسبت به محصول نسل قبلی مصرف می کند. اگر می‌پرسید چه تفاوتی بین UFS مربوط به گوشی‌ها بوده و موردی که وارد ماشین می‌شود، استقامت آن است. Automotive UFS 3.1 دارای گواهینامه AEC-Q100 Grade2 است که عملکرد پایدار را در محدوده دمایی وسیع از -40 درجه سانتیگراد تا 105 درجه سانتیگراد (40- درجه فارنهایت تا 221 درجه فارنهایت) تضمین می کند.

این به خوبی خارج از محدوده ای است که انتظار می رود تراشه های گوشی های هوشمند در آن کار کنند. این فضای ذخیره سازی برای In-Vehicle Infotainment (IVI) بهینه شده و با سایر قطعات سامسونگ مانند Auto LPDDR5X، Auto GDDR6 و Exynos Auto V920 جفت می شود. این چیپست به عنوان مغز IVI برای خودروهای نسل بعدی گروه هیوندای انتخاب شده است. سامسونگ در حال حاضر تراشه‌هایی را برای تسلا (14 نانومتری از کارخانه ریخته‌گری تگزاس خود) تامین می‌کند، اما این دو شرکت در حال مذاکره برای تامین تراشه‌های 5 نانومتری برای Full Self Driving نیز هستند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا