نرم افزار و اینترنت

هدیه تولد 15 سالگی گوگل کروم، طراحی جدید و ویژگی های ایمنی است

گوگل کروم به خوبی وارد دوران نوجوانی خود شده و پانزدهمین سالگرد تولد خود را با طراحی مجدد و ویژگی های ایمنی جدید جشن می گیرد. با پس‌زمینه سفید استاندارد خداحافظی کنید زیرا گوگل با استفاده از زبان طراحی Material You خود، از جمله رنگ‌های جدید و دسترسی روان‌تر به حالت‌های روشن و تاریک، سفارشی‌سازی پس‌زمینه را ارائه می‌کند.

برای تغییر طراحی مرورگر خود، روی دکمه جدیدی در پایین صفحه اصلی خود با عنوان “Customize Chrome” کلیک کنید. سپس، یک پنجره بازشو به شما این امکان را می دهد که تم ها، را با رنگ های مختلف از زرد تا بنفش و همه چیز در این بین تغییر دهید. کروم به‌طور خودکار به هر گزینه‌ای که روی آن کلیک کنید تغییر می‌کند، بنابراین می‌توانید رنگ‌های مختلف را قبل از انجام یک مورد بررسی کنید. در اینجا نیز می‌توانید انتخاب کنید که مرورگر شما در حالت روشن، حالت تاریک یا مطابقت با تنظیمات رایانه شما باشد.

تنظیمات شما ممکن است بر اساس حساب گوگل که به آن وارد شده اید متفاوت باشد. گوگل همچنین گزینه های بیشتری را به منوی کشویی کروم اضافه کرده که به گفته این شرکت دسترسی به ابزارهایی مانند Google Password Manager و افزونه ها را سریعتر می کند. همچنین می‌توانید پیش‌نمایش عمومی کروم وب استور “تازه و مدرن” را بررسی کنید. اگر می‌خواهید توصیه‌هایی برای دانلود داشته باشید، اکنون دارای یک تب افزونه مبتنی بر هوش مصنوعی و بخش ویژه ویرایشگر است.

به‌روزرسانی‌های تولد عمدتاً طراحی محور هستند، اما گوگل در تلاش است تا فناوری مرور ایمن خود را بهبود بخشد. کروم به‌جای به‌روزرسانی فهرست داخلی سایت‌های دارای تهدیدات فیشینگ یا بدافزار هر نیم ساعت به ساعت، اکنون باید سایت‌ها را بلادرنگ بررسی کند. گوگل ادعا می کند که 60 درصد از سایت های بد برای کمتر از 10 دقیقه وجود دارند و این تغییر باید حفاظت را تا 25 درصد بهبود بخشد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا