اینتل سرانجام فناوری APO را به تراشه های نسل 12 و 13 می آورد
نمایشگاه CES 2024 مملو از اعلانهای سختافزاری و نمایش اولین دستاوردهای جهان مانند صفحهنمایش شفاف microLED سامسونگ بود. با این حال، هر اعلامیه بر اساس سخت افزار جدید نبود. در طول این رویداد، اینتل اعلام کرد که پس از خشم مصرف کنندگانش، فناوری بهینه سازی بازی APO خود را به پردازنده های نسل دوازدهم و سیزدهم می آورد.
داستان از زمانی شروع شد که اینتل فناوری Application Optimization (APO) خود را منتشر کرد. این ابزار به گیمرها اجازه میداد تا فریمهای بیشتری را در هر ثانیه از بازیهای پشتیبانیشده بدون هزینه اضافی جمعآوری کنند. گیمرها در سراسر جهان می خواستند از این فناوری جدید برای افزایش نرخ فریم خود استفاده کنند، اما اینتل اعلام کرد که ابزار APO فقط برای پردازنده های نسل چهاردهم و بالاتر در دسترس است.
این شرکت اظهار داشت که “هیچ برنامه ای” برای آوردن APO به پردازنده های نسل دوازدهم و سیزدهم ندارد. این باعث خشم بسیاری در میان گیمرهایی شد که نمیدانستند چرا اینتل میتواند بهطور عطف به ماسبق این فناوری را پیادهسازی کند. طبق گزارش PC Gamer، اینتل اعلام کرد که APO را به پردازنده های نسل دوازدهم و سیزدهم می آورد و بازی های بیشتری را به لیست سازگار با APO اضافه می کند تا آن را به 14 عنوان برساند. اینتل زمان عرضه APO را برای پردازندههای قدیمیتر اعلام نکرد، اما این گامی در مسیر درست است.