نرم افزار و اینترنت

انویدیا ChatRTX حالا از مدل Gemma گوگل و پرس و جوهای صوتی پشتیبانی می کند

انویدیا در حال به روز رسانی چت بات آزمایشی ChatRTX خود با مدل های بیشتر هوش مصنوعی برای دارندگان پردازنده گرافیکی RTX است. چت ربات که به صورت لوکال بر روی یک کامپیوترهای ویندوزی اجرا می‌شود، می‌تواند از Mistral یا Llama 2 برای پرس و جو از اسناد شخصی استفاده کند که شما به آن وارد می‌کنید، اما اکنون فهرست مدل‌های هوش مصنوعی پشتیبانی‌شده در حال افزایش است و شامل Gemma، ChatGLM3 Google و حتی مدل CLIP OpenAI می‌شود تا جستجوی عکس های خود را آسان تر کنید.

انویدیا برای اولین بار ChatRTX را به عنوان “Chat with RTX” در ماه فوریه به عنوان یک برنامه نمایشی معرفی کرد و برای اجرای آن به یک پردازنده گرافیکی RTX سری 30 یا 40 با 8 گیگابایت VRAM یا بیشتر نیاز دارید. این برنامه اساساً یک سرور چت بات لوکال ایجاد می کند که می توانید از طریق مرورگر به آن دسترسی داشته باشید و اسناد داخلی خود و حتی ویدیوهای یوتیوب را تغذیه کنید تا یک ابزار جستجوی قدرتمند را با خلاصه و پاسخ به سؤالات مربوط به داده های خود دریافت کنید.

مدل Gemma گوگل برای اجرا مستقیم روی لپ‌تاپ‌های قدرتمند یا دسکتاپ ها طراحی شده، بنابراین گنجاندن آن در ChatRTX مناسب است. برنامه انویدیا تا حدودی پیچیدگی اجرای این مدل ها را به صورت محلی از بین می برد و رابط چت ربات به دست آمده به شما امکان می دهد بین مدل ها را انتخاب کنید تا بتوانید مدلی را پیدا کنید که با داده های خود که می خواهید تجزیه و تحلیل یا جستجو کنید، مطابقت دارد.

ChatRTX که به عنوان یک دانلود 36 گیگابایتی از وب سایت انویدیا در دسترس است، اکنون از ChatGLM3، یک مدل زبان بزرگ دوزبانه باز (انگلیسی و چینی) که بر اساس چارچوب مدل زبان عمومی است، پشتیبانی می کند. OpenAI’s Contrastive Language–Image Pre-training (CLIP) نیز اضافه شده که به شما امکان می دهد داده های عکس داخلی را جستجو کنید و اساساً مدل را برای تشخیص تصاویر آموزش دهید.

در نهایت، Nvidia همچنین ChatRTX را برای پشتیبانی از پرس و جوهای صوتی به روز می کند. انویدیا Whisper، یک سیستم تشخیص گفتار با هوش مصنوعی که به شما امکان می دهد داده های خود را با استفاده از صدای خود جستجو کنید، را درون آن یکپارچه کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا