نرم افزار و اینترنت

گوگل از قابلیتی به نام Ask Photos در Google Photos رونمایی کرد

گوگل هوش مصنوعی Gemini خود را در بیشتر محصولاتش وارد کرده و هدف بعدی در نظرش Photos است. در کنفرانس توسعه دهندگان I/O امروز، ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت، قابلیتی به نام Ask Photos را اعلام کرد که برای کمک به شما در یافتن تصاویر خاص در گالری خود با صحبت با Gemini طراحی شده است.

Ask Photos به عنوان یک تب جدید در پایین برنامه Google Photos شما نشان داده می شود. این برنامه ابتدا برای مشترکین One شروع شده و در ماه های آینده به زبان انگلیسی آمریکا گسترش می یابد. وقتی روی آن پنل ضربه می‌زنید، نماد ستاره Gemini و یک پیام خوش‌آمدگویی را در بالای نواری می‌بینید که از شما می‌خواهد “جستجو یا درباره عکس‌ها بپرسید”.

به گفته گوگل، می‌توانید مواردی مانند “بهترین عکس را از هر پارک ملی که بازدید کرده‌ام به من نشان دهید” بپرسید، که نه تنها از اطلاعات GPS استفاده می‌کند، بلکه هوش مصنوعی را ملزم می‌کند تا در تعیین “بهترین” قضاوت کند. Shimrit Ben-Yair معاون Photos این شرکت می گوید که می‌توانید بازخوردی را برای هوش مصنوعی ارائه دهید و به آن اطلاع دهید که در عوض کدام عکس‌ها را ترجیح می‌دهید.

همچنین می‌توانید از Photos بخواهید عکس‌های برتر شما را از تعطیلات اخیر بیابد و شرحی برای توصیف آن‌ها ایجاد کنید تا بتوانید سریع‌تر آنها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. باز هم، اگر پیشنهاد جمینی را دوست نداشتید، می‌توانید بعداً تغییراتی نیز ایجاد کنید. در حال حاضر، باید درخواست خود را در Ask Photos تایپ کنید – ورودی صوتی هنوز پشتیبانی نمی‌شود. و با رونمایی از این ویژگی، کسانی که استفاده از آن را انتخاب می کنند، می بینند که ویژگی جستجوی موجود آنها به Ask “ارتقا” می شود. با این حال، گوگل گفت که “عملکرد جستجوی کلیدی، مانند دسترسی سریع به گروه های چهره یا نمای نقشه، از بین نخواهد رفت.”

این شرکت توضیح داد که فرآیند Ask Photos سه بخش دارد: “درک سوال شما”، “تولید پاسخ” و “اطمینان از ایمنی و به خاطر سپردن اصلاحات”. اگرچه ایمنی فقط در مرحله آخر ذکر شده، اما باید در تمام مدت پخته شود. این شرکت اذعان کرد که “اطلاعات موجود در عکس‌های شما می‌تواند عمیقاً شخصی باشد و ما مسئولیت حفاظت از آن‌ها را بسیار جدی می‌پذیریم”.

برای این منظور، پرس‌و‌جوها در هیچ کجا ذخیره نمی‌شوند، اگرچه در فضای ابری پردازش می‌شوند (نه در دستگاه). افراد مکالمات یا داده‌های شخصی را در Ask Photos بررسی نمی‌کنند، مگر “در موارد نادر برای رسیدگی به سوء استفاده یا آسیب”. گوگل همچنین گفت که “هیچ محصول مولد هوش مصنوعی خارج از Google Photos را در مورد این داده‌های شخصی، از جمله سایر مدل‌ها و محصولات Gemini” آموزش نمی‌دهد. رسانه شما همچنان با همان اقدامات امنیتی و حریم خصوصی محافظت می‌شود که استفاده شما از Google Photos را پوشش می‌دهد.

این چیز خوبی است، زیرا یکی از راه‌های بالقوه مفیدتر برای استفاده از Ask Photos ممکن است دریافت اطلاعاتی مانند پاسپورت یا تاریخ انقضای مجوز از تصاویری باشد که ممکن است سال‌ها پیش گرفته باشید. از قابلیت های چندوجهی Gemini برای خواندن متن در تصاویر برای یافتن پاسخ نیز استفاده می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا