آموزشموبایل و تبلت

چگونه اندروید 15 بتا را دانلود کنیم

اندروید 15، آپدیت بزرگ بعدی اندروید گوگل، اکنون برای آزمایش در دسترس است. در اوایل سال جاری، گوگل چندین نسخه بتای توسعه‌دهنده را قبل از انجام اولین بتا عمومی در 11 آوریل راه‌اندازی کرد. پس از Google I/O 2024، اکنون دومین نسخه بتا عمومی را برای دانلود در دسترس داریم.

اگرچه یک به‌روزرسانی انقلابی نیست، اما هنوز چیزهای زیادی در مورد اندروید 15 وجود دارد. به لطف ضبط صفحه نمایش ارتقا یافته، ابزارهای اطلاع رسانی قدرتمند و موارد دیگر، تعداد زیادی ویژگی اندروید 15 وجود دارد که می توانید با آنها بازی کنید. اگر می‌خواهید نسخه بتا اندروید 15 را دانلود کنید و نرم‌افزار را برای خودتان امتحان کنید، در ادامه همه چیزهایی که باید بدانید، آورده شده است.

چه دستگاه هایی می توانند اندروید 15 بتا را دانلود کنند؟

قبل از اینکه در مورد دانلود نسخه بتا اندروید 15 هیجان زده شوید، باید مطمئن شوید که یک دستگاه پشتیبانی شده دارید. از هم‌اکنون، نسخه بتا اندروید 15 برای دستگاه‌های گوگل پیکسل زیر در دسترس است:

  • پیکسل 8 و 8 پرو
  • پیکسل 8a
  • پیکسل 7 و 7 پرو
  • پیکسل 7a
  • پیکسل 6 و 6 پرو
  • پیکسل 6a
  • پیکسل فولد
  • پیکسل تبلت

برای کسب اطلاعات در مورد مدل‌های خاصی که برای اندروید 15 بتا پشتیبانی می‌شوند، حتماً از صفحه دستگاه‌های Android 15 Beta گوگل بازدید کنید.

نحوه دانلود و نصب اندروید 15 بتا

با فرض اینکه یکی از پیکسل های بالا یا دستگاه پشتیبانی شده دیگری را دارید، برای دانلود نسخه بتا اندروید 15 باید چه کاری انجام دهید:

  1. در گوشی خود، مرورگر وب خود را باز کنید و به وب سایت برنامه Android Beta بروید.
  2. گزینه View your eligible devices را انتخاب کنید.
  3. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا لیست دستگاه های واجد شرایط خود را ببینید.
  4. دکمه آبی رنگ Opt in را انتخاب کنید.
  5. دکمه Confirm and enroll را انتخاب کنید.
  6. در پاپ آپی که ظاهر می شود، OK را انتخاب کنید.
  7. به برنامه تنظیمات گوشی خود بروید.
  8. به پایین اسکرول کنید و System را انتخاب کنید.
  9. Software updates را انتخاب کنید.
  10. Check for update را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید بتا اندروید 15 را به عنوان یک دانلود در دسترس مشاهده کنید.

آیا باید اندروید 15 بتا را دانلود کنید؟

دانلود نسخه بتا اندروید 15 تقریباً به همین سادگی است. اما اینجا یک سوال مهم وجود دارد: آیا باید همین الان نسخه بتا را دانلود کنید؟ اگرچه این نسخه از اندروید 15 نسبت به پیش‌نمایش‌های قبلی توسعه‌دهندگان پایدارتر است، اما هشدار داده می‌شود که این نرم‌افزار هنوز ناتمام است.

این بدان معناست که تقریباً با اشکالات، عملکرد بدتر، عمر باتری کمتر و غیره مواجه خواهید شد. به این ترتیب، ما نصب نسخه بتا اندروید 15 را در دستگاه اصلی خود توصیه نمی کنیم. اگر گوشی یدکی پیکسل یا اندروید دارید و می‌خواهید ببینید چه خبر است، آن را آماده کنید. اما اگر به آن دستگاه به‌عنوان تنها گوشی هوشمند خود متکی هستید، توصیه می‌کنیم تا عرضه نهایی در اواخر امسال صبر کنید. انتظار می رود اندروید 15 دو به روز رسانی بتا دیگر دریافت کند و به دنبال آن در اواخر سال 2024 به طور کامل منتشر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا