نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت ویندوز 11 را برپایه تراشه های هوش مصنوعی و آرم بازسازی کرد

مشکلات Windows on Arm مایکروسافت ممکن است بالاخره به پایان برسد. مایکروسافت به عنوان بخشی از ابتکار جدید Copilot+ AI PC که شامل سرفیس‌های جدید و سیستم‌های شریکی است که تراشه‌های اسنپدراگون X Elite کوالکام را اجرا می‌کنند، می‌گوید که اجزای اصلی ویندوز 11 را برای پشتیبانی بهتر از سخت‌افزار مبتنی بر Arm و هوش مصنوعی بازسازی کرده است.

این شامل یک هسته جدید، کامپایلر و مهمتر از همه، یک شبیه ساز به نام “Prism” برای اجرای برنامه های قدیمی تر x86 و x64 می شود. از زمان راه‌اندازی سرفیس مبتنی بر ویندوز RT در سال 2012، مایکروسافت ثابت کرد که نمی‌توان به آن برای ارائه یک تجربه سیستم‌عامل مناسب در Arm اعتماد کرد.

آن دستگاه نمی‌توانست برنامه‌های قدیمی x86 را اجرا کند، و بسیار کندتر از کامپیوترهایی با پردازنده‌های اینتل و AMD بود. Windows on Arm در طول سال ها به آرامی بهبود یافت، تا جایی که شبیه سازی قابل استفاده در Surface Pro 9 5G داشت. اما آن تبلت هنوز هم نتوانست با خواهر و برادر مجهز به اینتل همراه شود، به خصوص زمانی که برای تقلید از برنامه های محبوب مانند کروم تلاش می کرد.

مایکروسافت می‌گوید برنامه‌های زمان‌بندی ویندوز 11 را برای بهره‌گیری از قابلیت‌های Arm و بارهای کاری هوش مصنوعی دوباره کار کرده است. همچنین یک مدل محاسباتی درایور جدید وجود دارد که موتورهای عصبی را بیشتر شبیه نحوه مشاهده CPUها و GPUها توسط ویندوز و همچنین APIهای هوش مصنوعی که مستقیماً در سیستم عامل تعبیه شده، تشخیص می دهد. اساساً، سخت‌افزار Arm دیگر نباید مانند یک فکر بعدی به نظر برسد و توسعه‌دهندگان باید بتوانند راحت‌تر از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره ببرند.

در حالی که مایکروسافت در حال افزایش در دسترس بودن برنامه های اصلی Arm برای ویندوز 11 است، انکار اهمیت پشتیبانی از نرم افزارهای قدیمی دشوار است. اینجاست که شبیه ساز Prism وارد می شود. مایکروسافت ادعا می کند که حدود 20 درصد سریعتر از شبیه ساز قبلی خود است و همچنین برای بهبود تعداد برنامه هایی که پشتیبانی می کند کار کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا