ویژوال استودیو جدید مجهز به گیت هاب کوپایلت از راه رسید
در سال 2021، درست در زمانی که ویندوز 11 شروع به تبدیل شدن به یک چیز واقعی کرد، مایکروسافت GitHub Copilot را به عنوان یک افزونه برای Visual Studio Code (VS Code) معرفی کرد. با گذشت زمان، GitHub Copilot برای ویرایشگر کد VS Code به روز رسانی دریافت کرده و بهتر شده است. در ماه مارس سال جاری، با بهروزرسانی Visual Studio 17.10 – Preview 2، چندین بهبود دیگر ایجاد شد که به منظور افزایش بهرهوری توسعهدهندگان بود.
امروز، در بیلد 2024، مایکروسافت اعلام کرد که GitHub Copilot اکنون از پیش نمایش خارج شده و به طور کلی در دسترس است (GA). از این رو، در حالی که در گذشته به عنوان یک افزونه در دسترس بود، GitHub Copilot اکنون بخشی جدایی ناپذیر از IDE (محیط توسعه یکپارچه) خواهد بود. وقتی صحبت از IDE شد، بهروزرسانی جدید VS Code یک رابط کاربری (واسط کاربری) تنظیمات مبتنی بر JSON دریافت میکند که به منظور سادهسازی سفارشیسازی IDE است.
سایر پیشرفتها شامل بررسی کد مبتنی بر هوش مصنوعی و پشتیبانی از اشکالزدایی و تشخیص بهتر است، که اساساً با هدف ایجاد خطاهای کمتر یا حل سریعتر مشکلات کد، و همچنین بهبود عملکرد و بهینهسازی برنامه است. اگر نمیدانید که چگونه این کار با بهروزرسانی جدید امکانپذیر است، VS Code جدید با پشتیبانی از GitHub Copilot یک “Attach to Process dialog” را برای کمک به فرآیند اشکالزدایی به ارمغان میآورد. مایکروسافت همچنین به ویژگی Conditional Breakpoints VS Code اشاره می کند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد شرایط را بر اساس عبارات، تعداد ضربه ها یا هر دو تنظیم کنند.
به روز رسانی VS Code 17.10 همچنین پیشرفت های مربوط به برنامه نویسی را برای توسعه بازی به ارمغان می آورد. اینها شامل توانایی پین کردن Targets در مورد پروژه های CMake و ماکروهای به روز شده Unreal Engine (UE) است. اگر تعجب می کنید، ماکروها در UE به اضافه کردن ابرداده به عنصر بازی کمک می کنند. توسعه بازی تنها زمینه بهبود با انتشار نیست. بهروزرسانیهایی برای مایکروسافت تیمز و توسعه مایکروسافت 365، و همچنین ارتقای عملکرد برای طراح Windows Forms (WinForms) وجود دارد. در نهایت، ویژوال استودیو برای Arm64 اکنون از SQL Server Data Tools (SSDT) پشتیبانی می کند.