نرم افزار و اینترنت

نشان جدید Add to Chromebook گوگل، یافتن و نصب وب اپلیکیشن را آسان‌تر می‌کند

گوگل در حال ساخت نشان جدیدی به نام Add to Chromebook است که به منظور تسهیل یافتن و نصب وب اپلیکیشن های پیشرو (PWA) و اپلیکیشن های اندروید برای کاربران ChromeOS طراحی شده است. 9to5Google گزارش داد که نشان مستقیماً به وب اپلیکیشنی که می‌خواهید نصب کنید یا به گوگل پلی استور لینک می‌خورد.

در یک ویدیوی جلسه Google I/O درباره ChromeOS، ارائه‌دهنده می‌گوید بسیاری از افرادی که به دنبال برنامه‌ها هستند با جستجوی گوگل شروع می‌کنند و به وب‌سایت‌های توسعه‌دهندگان ختم می‌شوند. وقتی نوبت به یافتن و نصب اپلیکیشن های اندروید در کروم‌بوک می‌شود، مانع زیادی وجود ندارد، زیرا اکثر مردم برای نصب آنها مستقیم به پلی استور مراجعه می‌کنند. با این حال، وب اپلیکیشن ها اغلب به عنوان یک تب دیگر وب‌سایت کروم ختم می‌شوند، زیرا نحوه نصب برنامه وب در Chromebook مشخص نیست (شما باید روی نماد سمت راست بالای کروم کلیک کنید).

نکته جالب در مورد PWAها این است که می توانند تقریباً به اندازه یک برنامه کامل جامع باشند و می توانند به صورت آفلاین اجرا شوند اما سریعتر بارگیری شوند. اگر آنها را مستقیماً روی صفحه اصلی رایانه یا گوشی هوشمند نصب کنید، تقریباً از یک برنامه معمولی قابل تشخیص نیستند. نشان جدید  Add to Chromebook این احتمال را افزایش می‌دهد که افراد بتوانند آن برنامه‌ها را پیدا و نصب کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا