فناوری

مقایسه پوکو F6 و موتورولا اج 50 پرو: یک نبرد نزدیک

پوکو F6 به تازگی در بازارهای جهانی عرضه شده و دارای مشخصات درجه یک در بخش قیمتی میان رده بوده که مهمترین آنها چیپست سری 8 اسنپدراگون است. این دستگاه با بسیاری از گوشی‌های دیگر از جمله ردمی نوت 13 پرو پلاس، ریلمی 12 پرو پلاس 5G و غیره در بازار رقابت می‌کند. با این حال، در این مقاله، پوکو F6 را با موتورولا اج 50 پرو، مقایسه خواهیم کرد.

پوکو F6 و موتورولا اج 50 پرو در مقایسه با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند. با این حال، هر دو گوشی هوشمند با قیمت زیر 360 دلار هستند. اگر به هر دو علاقه دارید، انتخاب یکی از گوشی های هوشمند را دشوار می کند.

طراحی و صفحه نمایش

ابتدا به صفحه نمایش می پردازیم؛ پوکو F6 مجهز به نمایشگر تخت 6.67 OLED با وضوح 1.5K، نرخ تازه سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2400 نیت است. در همین حال، موتورولا اج 50 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی p-OLED با لبه های خمیده بوده که حس برتر را به شما می دهد. وضوح تصویر 1.5K برابر با پوکو F6 دارد. با این حال، اج 50 پرو به دلیل نرخ رفرش 144 هرتز بالاتر و نمایشگر Pantone Validated که رنگ‌های واقعی و رنگ‌های پوست دقیق را فراهم می آورد، دارای برتری است.

پوکو F6 طراحی ساده با دو حلقه دوربین بیرون زده در پنل پشتی و یک قاب صاف دارد و این برای کسانی که می خواهند ظاهری شیک داشته باشند کاملاً ملایم به نظر می رسد. از سوی دیگر، موتورولا اج 50 پرو دارای یک ماژول دوربین مربعی برجسته در پنل پشتی است. اگرچه ما آن را در گوشی های قدیمی دیده ایم، اما ظاهری منحصر به فرد می دهد. اج 50 پرو همچنین گواهی IP68 داشته، در حالی که پوکو F6 دارای رتبه IP64 است.

سخت افزار و نرم افزار

در زیر کاپوت پوکو F6 پردازنده اسنپدراگون 8s نسل 3 با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5x و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 قرار گرفته است. این دستگاه انرژی خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 90 واتی می گیرد. همچنین یک سیستم دفع گرما در داخل آن جای گرفته است.

در مورد موتورولا اج 50 پرو، باید گفته که این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 استفاده می شود که به هیچ وجه به اسنپدراگون 8s نسل 3 نزدیک نیست. با این حال، هنوز هم قابلیت استفاده روزمره و کمی بازی های سبک تا متوسط را دارد. این دستگاه با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه شده و فاقد حرارت روی برد برای خنک کردن دستگاه است. این گوشی هوشمند توسط یک سلول 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریعتر 120 واتی سیمی و همچنین شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می شود.

هم پوکو F6 و هم اج 50 پرو سیستم اندروید 14 را اجرا می کنند و واجد شرایط سه به روز رسانی سیستم عامل و 4 سال وصله امنیتی هستند. پوکو F6 دارای حسگر هوشمند AON است که شامل ژست های هوشمند، تشخیص قفل هوشمند، AOD هوشمند و چرخش هوشمند صفحه نمایش است. در همین حال، Edge 50 Pro با زمینه‌سازی هوش مصنوعی مولد برای ایجاد والپیپر منحصربه‌فرد خود با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌شود. همچنین تجربیات موتورولا مانند تکان دادن گوشی برای فعال کردن چراغ قوه و چرخاندن مچ دست برای راه اندازی دوربین وجود دارد.

دوربین

پوکو F6 مجهز به دوربین پشتی دوگانه متشکل از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Sony LYT-600 با قابلیت OIS و لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی است. همچنین فوکوس ردیابی حرکت دارد و قادر به ضبط ویدیوهای +4K HDR10 است. یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی وجود دارد.

موتورولا اج 50 پرو در بخش عکاسی حرف اول را می زند. پیکربندی دوربین سه‌گانه آن شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS، لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض است که به عنوان واحد ماکرو و عمق عمل شده و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم هیبریدی 30 برابری است. در جلو، دستگاه دوربین 50 مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین اج 50 اج دوباره Pantone Validated است که رنگ‌های واقعی را ثبت می‌کند.

جمع بندی

در نتیجه گیری ما، هر دو گوشی رقابت سختی با یکدیگر دارند. موتورولا اج 50 پرو در بخش نمایشگر، طراحی و دوربین از پوکو F6 پیشی می‌گیرد، در حالی که پوکو F6 در بخش عملکرد و همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشی گرفته و کمی ارزان تر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا