کنسول و بازی

سرویس استیم به ویژگی ضبط صفحه درون بازی مجهز می شود

به گفته پاول جوندیک، خالق و استخراج کننده داده SteamDB، شرکت Valve به طور فعال در حال توسعه یک ویژگی ضبط صفحه نمایش درون بازی است. این افزودنی روشی ساده‌تر را برای به اشتراک گذاشتن نکات برجسته بازی خود مستقیماً در کامیونیتی استیم نوید می‌دهد. در حال حاضر، ثبت لحظات درون بازی به ابزارهای اکسترنال متکی است.

بازیکنان می توانند از “Game Bar” مایکروسافت، نرم افزار متفرقه، یا گزینه های ضبط ارائه شده توسط درایورهای کارت گرافیک NVIDIA و AMD استفاده کنند. هدف از ویژگی استیم آینده، سهولت اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات‌ها است که از سال 2011 در دسترس بوده است. با فشار دادن F12 (در بازی‌هایی که از Steam Overlay پشتیبانی می‌کنند)، کاربران می‌توانند اسکرین‌شات‌ها را مستقیماً در کامیونیتی استیم یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود بگیرند و به اشتراک بگذارند.

هر حساب استیم 1 گیگابایت فضای ابری را برای این اسکرین شات ها، تنظیمات بازی، آرشیوها و موارد دیگر ارائه می دهد. قابلیت ضبط صفحه نمایش در بازی نوید فراتر از ضبط اولیه را می دهد. این چیزی است که ما می توانیم بر اساس اطلاعات موجود انتظار داشته باشیم:

  • Background Recording: این به شما امکان می‌دهد تا به طور مداوم از گیم‌پلی ضبط کنید بدون اینکه هر بار ضبط را به‌طور دستی شروع کنید.
  • Timeline Marking Function (در بازی‌های منتخب): این ویژگی یک تایم لاین بصری را در رابط ضبط ارائه می‌کند که به طور بالقوه به بازیکنان امکان می‌دهد تا نقاط برجسته خاص را به راحتی مشخص کرده و به اشتراک بگذارند.

Timeline Marking Function ویژگی‌ موجود در کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس است که ضبط خودکار کلیپ‌ها را پس از باز شدن قفل دستاوردها ارائه می‌دهد. در حالی که جزئیات مربوط به تاریخ انتشار رسمی و عملکردهای اضافی همچنان در دست نیست، این خبر برای کاربران Steam هیجان انگیز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا