امنیت

سایت Internet Archive مورد حمله DDoS قرار گرفت

اگر در چند روز گذشته نتوانستید به Internet Archive و Wayback Machine آن دسترسی داشته باشید، به این دلیل است که وب سایت مورد حمله قرار گرفته است. این سازمان غیرانتفاعی در پست جدید وبلاگش اعلام کرده که در حال حاضر در “سومین روز جلوگیری از یک حمله سایبری متناوب DDoS” است.

در آخر هفته روز یادبود، این سازمان در ایکس پست کرد که بیشتر خدماتش به دلیل اینکه بازیگران بد وب سایتش را با “ده ها هزار درخواست اطلاعات جعلی در ثانیه” تحت فشار قرار می دهند، در دسترس نیست. صبح روز سه‌شنبه، این سازمان هشدار داد که “همچنان با اختلالات سرویس مواجه است” زیرا مهاجمان هدف قرار دادن آن را متوقف نکرده‌اند.

با این حال، به نظر نمی‌رسد داده‌های وب‌سایت تحت تأثیر قرار گرفته باشد، و شما همچنان می‌توانید هر زمان که به آن دسترسی داشتید، محتوای صفحات قبلی را جستجو کنید. بروستر کاله، بنیانگذار Internet Archive، در بیانیه‌ای گفت: “

مجموعه‌ها امن هستند، اما متأسفیم که حمله انکار سرویس، ما را به‌طور متناوب در طول این سه روز گذشته آفلاین کرده است. با حمایت دیگران و سخت کوشی کارکنان، ما دفاع خود را سخت تر می کنیم تا دسترسی مطمئن تر به کتابخانه خود را فراهم کنیم. آنچه جدید است این بوده که این حمله پایدار، تاثیرگذار، هدفمند، انطباقی و مهمتر از همه بد بوده است.

Internet Archive هنوز منبع این حملات را شناسایی نکرده، اما در مورد چگونگی هدف قرار گرفتن کتابخانه ها و مؤسسات مشابه این روزها صحبت کرده است. یکی از مؤسساتی که به آن اشاره کرد، کتابخانه بریتانیا بود که سیستم اطلاعات آنلاین آن سال گذشته توسط یک گروه هکر به گروگان گرفته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا