نرم افزار و اینترنت

بخش Weather در مایکروسافت استارت دقیق ترین پیش بینی آب و هوا جهان را می دهد

در میان تمام توجه‌هایی که به ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد مایکروسافت و همچنین بخش‌های مختلف بازی آن شده است، بخش دیگری در این شرکت برای دومین سال متوالی توسط یک گروه ارزیابی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگش فاش کرد که تیم پیش‌بینی آب و هوا در بخش Microsoft Start خود به‌عنوان “دقیق‌ترین ارائه‌دهنده پیش‌بینی آب‌وهوا در سراسر جهان” توسط Forecastwatch برای سال 2023 نام‌گذاری شده است. این همان شرکت ارزیابی است که یک سال پیش به دلیل روش های پیش بینی خود در سال 2022، همان جایزه را به بخش Microsoft Start اعطا کرد.

Weather در بخش Microsoft Start از هوش مصنوعی برای کمک به ترکیب داده های آب و هوا با “مدل های محاسباتی در مقیاس بزرگ” به همراه نقشه برداری و گزارش های قدیمی خوب از انسان های واقعی استفاده کرده است. تنها در چند هفته گذشته، مایکروسافت فاش کرد که تیم Start در حال توسعه تمام مدل‌های هوش مصنوعی جدید بوده تا به پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا تا 30 روز آینده کمک کند. همچنین مدل‌های جدیدی را با استفاده از داده‌های رادار و ماهواره‌ای برای پیش‌بینی بهتر زمان وقوع باران و پوشش ابر ایجاد کرده است.

مایکروسافت اضافه کرد که فقط در مارس 2024، 150 میلیارد اعلان آب و هوا برای کاربران خود ارسال کرده است. 9 میلیارد از این اعلان‌ها مربوط به هشدارهای آب و هوای شدید بود. Weather from Microsoft Start به همراه مرورگر وب Edge، MSN، Bing و اپلیکیشن مایکروسافت استارت و سایر منابع در ویندوز موجود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا