با پروژه G-Assist آشنا شوید: دستیار هوش مصنوعی انویدیا برای بازی ها و اپلیکیشن ها
انویدیا بهعنوان بخشی از اعلامیههای خود در نمایشگاه کامپیوتکس 2024، یک سرویس هوش مصنوعی جدید به نام پروژه G-Assist را معرفی کرده که برای کمک به گیمرها در یافتن پاسخ به سوالاتی که ممکن است هنگام بازی داشته باشند، طراحی شده است.
انویدیا در پست جدید وبلاگ خود بیان کرد:
پروژه G-Assist ورودیهای صوتی یا متنی را از بازیکن به همراه یک اسنپ شات از پنجره بازی دریافت میکند. این اسنپ شات به مدلهای بینایی هوش مصنوعی تغذیه میشود که آگاهی از زمینه و درک برنامهای خاص را برای مدل زبان بزرگ (LLM) فراهم میکنند که به یک پایگاه داده از دانش بازی مانند ویکی متصل است. خروجی LLM یک پاسخ جامع و شخصیشده است که به صورت متن یا صدا از هوش مصنوعی ارائه میشود و براساس اتفاقات درون بازی است.
انویدیا از بازی بقا ARK: Survival Ascended برای نمایش پروژه G-Assist استفاده کرد. بازیکنان این بازی میتوانستند با فشار دادن یک کلید روی صفحهکلید خود یا استفاده از یک فرمان صوتی، از پروژه G-Assist سوال بپرسند و پاسخهایی در مورد موضوعاتی مانند نحوه ساخت یک سلاح، نحوه شکست دادن یک دشمن خاص در بازی و موارد دیگر دریافت کنند.
پروژه G-Assist همچنین میتواند توسط بازیکنان برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن از بازی با سختافزارشان استفاده شود. انویدیا بیان کرد:
دستیار هوش مصنوعی میتواند نرخ فریم، مصرف برق، تأخیر رایانه و سایر آمار سختافزار را ردیابی و نمودار کند و هنگام درخواست، راههایی برای بهبود آنها پیشنهاد دهد. این هوش مصنوعی میتواند به طور هوشمندانه راههایی برای افزایش عملکرد در ازای وات مصرفی پیدا کند، مانند کاهش ولتاژ پویا GPU در حالی که به یک هدف نرخ فریم احترام میگذارد.
این دستیارهای هوش مصنوعی درون بازی میتوانند در حین اتصال به سرور ابری در یک رایانه موجود باشند. همچنین میتوان این کار را روی رایانه خود با استفاده از گرافیک های GeForce انویدیا انجام داد.