دوربین های دیجیتال

نیکون Z6 III اولین دوربین بدون آینه با سنسور CMOS “نیمه پشته ای” است

نیکون دوربین 2500 دلاری Z6 III را با اولین سنسور 24.5 مگاپیکسلی Partially-Stacked در جهان معرفی کرده که امکان عکاسی با سرعت بالا در هر دو حالت عکس و فیلم را فراهم می کند، در حالی که با باز کردن قفل ویژگی هایی مانند ویدیوی RAW و فوکوس خودکار سریعتر باعث می شود تا نسبت به مدل قبلی خود، Z6 II، بسیار توانایی بیشتری داشته باشد.

سنسورهای انباشته تا به امروز تنها در مدل های گران قیمتی مانند سونی A1 و Z8 و Z9 خود نیکون ظاهر شده اند. این تراشه‌ها مدارهایی دارند که کل حسگر را پوشش می‌دهند که برای خواندن داده‌های پیکسلی بسیار سریع‌تر از سنسورهای معمولی CMOS طراحی شده‌اند. در مقابل، سنسور نیمه پشته‌ای جدید نیکون دارای مدارهایی است که فقط قسمت‌های بالا و پایین سنسور را پوشش می‌دهند. آنها هنوز سرعت خواندن را تا سطوح بسیار بالاتری نسبت به چیپ های CMOS معمولی افزایش می‌دهند، اما با هزینه کمتر، نسبت به سنسورهای انباشته کامل فاصله دارند.

این دوربین، همراه با پردازشگر تصویر Expeed 7 مورد استفاده در Z8 و Z9، موهبتی از سرعت را ارائه می دهد. Z6 III می تواند تا 20 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی یا 14 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی RAW عکاسی کند. همچنین دارای ویژگی عکسبرداری Pre-Release است که تا 120 فریم در ثانیه عکسبرداری می کند که قبل از فشار دادن شاتر عمل می کند و به شما امکان می دهد سوژه های متحرک سریعی را بگیرید که در غیر این صورت ممکن است از دست بدهید.

به گفته سازنده فوکوس خودکار (AF) آن 20 درصد سریعتر از Z6 III است. این شرکت ادعا می‌کند در عین حال در نور کم تا -10 EV2 کار می‌کند که “حتی از دوربین‌های سطح پرچم‌دار برتر است”. نیکون همچنین تشخیص سوژه پیشرفته را از Z8 و Z9 قرض گرفته که به 9 نوع تشخیص سوژه از جمله افراد، حیوانات و وسایل نقلیه اجازه می دهد. قابلیت های ویدئویی نیز بسیار عالی به نظر می رسند. این دوربین تا 12 بیت 6K/60fps N-RAW و 10 بیت 5.4K/30fps ProRes RAW را به همراه فیلمبرداری 4K/60fps (برش نشده) و 4K/120fps (1.5x برش) و فیلمبرداری 1080p/240fps پشتیبانی می کند.

نیکون اکنون EOS R5 کانن را با هشت استاپ کاهش لرزش با سیستم تثبیت بدنه 5 محوره مطابقت داده است. شاتر رولینگ باید با سنسور نیمه پشته‌ای حداقل باشد، اگرچه نیکون هنوز سرعت بازخوانی دقیق را مشخص نکرده است. ویژگی های دیگر همان چیزی است که در یک دوربین هیبریدی به آن امیدوار هستید. به گفته نیکون، این دوربین صفحه نمایش 3.2 اینچی پشتی کاملاً مفصلی، همراه با “روشن ترین EVF در بین هر دوربین بدون آینه” با وضوح خیره کننده 4000 نیت (و 5.67 میلیون نقطه رزولوشن) دارد.

در نهایت، یک اسلات کارت CFexpress برای ویدیوهای N-RAW و سرعت های سریع عکسبرداری همراه با یک اسلات SD UHS-II دارد. به نظر می رسد جایگزینی قدرتمند برای سونی A7 IV با قیمت مشابه است که سرعت های بالاتر اما وضوح کمی کمتری دارد. این دوربین در اواخر ژوئن با قیمت 2500 دلار (فقط بدنه) یا 3100 دلار در یک کیت با لنز Nikkor Z 24-70mm F/4 /S وارد بازار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا