لپ تاپ

معرفی لپ تاپ های مجهز به اسنپدراگون ایکس الیت از برندهای مختلف

طی چند ماه گذشته، برندهای مختلف کامپیوتر از لپ‌تاپ‌های جدیدی با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام رونمایی کرده‌اند. این پردازنده سال گذشته عرضه شد و وعده داده شد که بهره وری انرژی چشمگیر، عملکرد عالی و قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی را ارائه دهد. در این مقاله به بهترین لپ تاپ های از برندهای مختلف که مجهز به این تراشه هستند، اشاره خواهیم کرد.

ایسر

در ماه می 2024، ایسر از Swift 14 AI که یک مدل جدید لپ‌تاپ است، رونمایی کرد. این لپ تاپ مجهز به تراشه رده بالای کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت است. این لپ تاپ با صفحه نمایش 14.5 اینچی، نسبت تصویر 16:10 و نرخ تازه سازی 120 هرتز ارائه می شود. هنگام استفاده از Microsoft Copilot، نمادهای روی تاچ پد و درب نمایشگر لپ‌تاپ روشن می‌شوند. این مدل با قیمت 1099 دلار آمریکا تعیین شده و قرار است در آگوست 2024 به فروش برسد.

ایسوس

ایسوس همچنین Snapdragon X Elite خود را دارد. این شرکت ماه گذشته از Vivobook S 15 OLED رونمایی کرد. نسخه قبلی این مدل از تراشه اینتل Meteor Lake-H استفاده می کرد، اما اکنون با تراشه پرچمدار ARM برای نوت بوک ها نیز عرضه می شود. این مدل کامیپوتر کاملاً جدید ایسوس است که یک تجربه هوش مصنوعی شخصی بر اساس نیازهای کاربر را به ارمغان می آورد. همانطور که از نام آن پیداست، صفحه نمایش 120 هرتزی OLED HDR دارد.

دل

دل اخیراً لپ‌تاپ‌های خود را با طیف جدیدی از لپ‌تاپ‌ها با تراشه‌های جدید سری Snapdragon X گسترش داده است. این مدل‌ها در سری‌های XPS، Inspiron و Latitude هستند که نیازها و بودجه‌های مختلف را هدف قرار می‌دهند. در حالی که XPS 13 و Inspiron 14 Plus از اسنپدراگون ایکس پلاس استفاده می‌کنند، مدل‌های Latitude 7455 و Latitude 5455 دارای گزینه‌های اسنپدراگون ایکس الیت نیز هستند. Latitude 7455 دارای صفحه نمایش لمسی QHD+ و فناوری پیشرفته کوالکام Wi-Fi 7 با پشتیبانی از شبکه 5G اختیاری برای اتصال یکپارچه است. اینها قرار است اواخر امسال عرضه شوند.

اچ پی

اچ پی دو لپ‌تاپ جدید مجهز به هوش مصنوعی به نام EliteBook Ultra و OmniBook X دارد که برای اولین بار در اوایل سال جاری در بازار جهانی عرضه شد. هر دوی اینها پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت با گرافیک Adreno را ارائه می دهند. این دو با یک واحد پردازش عصبی اختصاصی برای تسریع وظایف مرتبط با هوش مصنوعی به صورت محلی در سیستم ارائه می‌شوند.

نوت بوک های اسنپدراگون ایکس الیت اچ پی دارای PolyCamera Pro هستند که تعاملات مجازی و فیلترهای هوش مصنوعی مانند نورافکن و کادربندی خودکار را ارائه می دهد. EliteBook Ultra اچ پی دارای برچسب قیمت 1699 دلار است، در حالی که OmniBook X حدود 1149 دلار قیمت دارد.

لنوو

لنوو همانند اچ پی دارای دو نوت بوک است که از Snapdragon X Elite بهره می برند. این شامل Yoga Slim 7x 14 Gen 9 و ThinkPad T14s Gen 6 می شود. اولی یک نوت بوک نازک و سبک با وزن 1.28 کیلوگرم است، در حالی که دومی برای افراد حرفه ای ساخته شده و همچنین وزن فوق العاده سبک 1.24 کیلوگرم دارد.

Yoga Slim 7x 14 مجهز به پنل 14.5 اینچی 3K OLED با نرخ 90 هرتز است. در همین حال، ThinkPad T14s Gen 6 دارای پنل 14 اینچی WUXGA (1920 x 1200) IPS است. با صحبت در مورد قیمت، مدل یوگا در حال حاضر در وب سایت لنوو با قیمت 1289 دلار فهرست شده است. گزینه ThinkPad آینده نیز در وب سایت این برند با قیمت 2699 دلار ارائه می شوند. همچنین یک Yoga Air 14s Q8X9 با همان چیپست در دست ساخت است.

مایکروسافت

مایکروسافت از دو کوپایلت پلاس پی سی معرفی کرده که سرفیس لپ تاپ 7 و سرفیس پرو 11 می شود. این دو لپ تاپ توسط تراشه اسنپدراگون ایکس الیت پردازش می شوند. مدل پرو دارای یک پنل OLED با فرکانس 120 هرتز بوده و هر دو مدل با طراحی اصلاح‌شده، حاشیه‌های نازک و پیشرفت‌های بیشتر عرضه می شوند.

سامسونگ

این غول فناوری کره جنوبی اولین لپ تاپ اسنپدراگون ایکس الیت خود را این هفته معرفی کرد. این لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج نام داشته و مجهز به صفحه نمایش لمسی 14 اینچی Dynamic AMOLED 2x است. سامسونگ وعده داده که لپ تاپ جدیدش عمر باتری و قابلیت حمل عالی را برای کسانی که به عملکرد در حال حرکت نیاز دارند ارائه دهد. باتری آن با یک بار شارژ کامل تا 18 ساعت عمر باتری را فراهم کرده و با برچسب قیمت پایه 1349 دلار عرضه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا