فناوری

آنتروپیک از مدل هوش مصنوعی Claude 3.5 Sonnet رونمایی کرد

مسابقه مدل های هوش مصنوعی به سرعت ادامه دارد؛ آنتروپیک در حال عرضه جدیدترین مدل خود به نام Claude 3.5 Sonnet است که می‌گوید می‌تواند با GPT-4o یا Gemini در طیف گسترده‌ای از وظایف برابر یا بهتر باشد. مدل جدید در حال حاضر برای کاربران Claude در وب و iOS در دسترس است و Anthropic آن را در اختیار توسعه دهندگان نیز قرار داده است.

Claude 3.5 Sonnet در نهایت مدل میانی در خط تولید خواهد بود. اما این شرکت می‌گوید 3.5 Sonnet از 3 Opus بهتر عمل می‌کند، و معیارهای آن نشان می‌دهند که این کار با اختلاف بسیار زیادی انجام می‌شود. مدل جدید همچنین ظاهراً دو برابر سریعتر از مدل قبلی بوده که ممکن است معامله بزرگتری باشد.

معیارهای مدل هوش مصنوعی همیشه باید با کمی نمک در نظر گرفته شوند؛  تعداد زیادی از آنها وجود دارد، انتخاب و چیدن آنهایی که نگاه شما را خوب می‌کنند آسان است، و مدل‌ها و محصولات آنقدر سریع در حال تغییر هستند که به نظر می‌رسد هیچ‌کس برای مدت طولانی پیشرو نیست. گفته می‌شود، Claude 3.5 Sonnet بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد و از GPT-4o، Gemini 1.5 Pro، و Meta Llama 3 400B در هفت معیار از نه معیار کلی و چهار از پنج معیار بینایی پیشی گرفته است.

همه اینها در واقع به چه معناست؟ آنتروپیک می گوید که Claude 3.5 Sonnet در نوشتن و ترجمه کد، مدیریت گردش کار چند مرحله ای، تفسیر نمودارها و نمودارها، و رونویسی متن از تصاویر بسیار بهتر خواهد بود. این Claude جدید و بهبود یافته ظاهراً در درک طنز نیز بهتر است و می تواند به شیوه ای بسیار انسانی تر بنویسد.

در کنار مدل جدید، Anthropic ویژگی جدیدی به نام Artifacts را نیز معرفی کرد. با Artifacts، می‌توانید نتایج درخواست‌های Claude خود را ببینید و با آن تعامل داشته باشید: اگر از مدل بخواهید چیزی برای شما طراحی کند، اکنون می‌تواند به شما نشان دهد که چه شکلی است و به شما اجازه می‌دهد آن را مستقیماً در برنامه ویرایش کنید. اگر Claude برای شما ایمیل می نویسد، می توانید به جای کپی کردن آن در یک ویرایشگر متن، ایمیل را در برنامه Claude ویرایش کنید.

این یک ویژگی کوچک است، اما یک ویژگی هوشمندانه است که این ابزارهای هوش مصنوعی باید بیش از چت ربات های ساده تبدیل شوند، و ویژگی‌هایی مانند Artifacts فقط به برنامه امکان انجام کارهای بیشتری را می‌دهند. به نظر می رسد مصنوعات در واقع سیگنالی از چشم انداز بلند مدت Claude هستند. Anthropic مدت‌هاست که گفته است بیشتر بر کسب‌وکارها متمرکز بوده و در بیانیه مطبوعاتی خود با معرفی Claude 3.5 Sonnet اعلام کرد که قصد دارد Claude را به ابزاری برای شرکت‌ها تبدیل کند تا “دانش، اسناد و کار مداوم خود را به طور ایمن در یک فضای مشترک متمرکز کنند.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا