موبایل و تبلت

این دستگاه های هواوی امسال آپدیت HarmonyOS NEXT را دریافت خواهند کرد

هواوی رسما برنامه ارتقای جدیدترین سیستم عامل HarmonyOS NEXT خود را ارائه کرد. در حالی که آزمایش بتای توسعه دهندگان امروز برای تعداد کمی از منتخبان آغاز می شود، کاربران گسترده تر باید تا اواخر امسال منتظر بمانند تا طعم سیستم عامل جدید را بچشند. همچنین، برنامه آزمایش بتای توسعه دهندگان در حال حاضر به یک گروه منتخب محدود شده است. هواوی در حال استخدام توسعه دهندگان و 3000 کاربر پیشگام است تا در ابتدا HarmonyOS NEXT را آزمایش کنند.

عرضه اولیه دستگاه‌های پرچمدار را در اولویت قرار می‌دهد، که شامل سری هواوی میت 60 و میت X5، در کنار تبلت میت پد پرو 13.2 می شود. این مدل‌های سطح بالا از امروز، 21 ژوئن، دسترسی بتای توسعه‌دهنده را دریافت خواهند کرد. پس از بتای توسعه‌دهندگان، یک برنامه بتا گسترده‌تر در آگوست 2024 آغاز خواهد شد. این مرحله شامل مدل‌های پرچمدار فوق‌الذکر در کنار گوشی‌های سری Pura 70، تلفن تاشو پاکت 2، هدفون‌های FreeBuds Pro 3 و تبلت 2024 MatePad Pro 11 خواهد بود.

با این حال، نسخه پایدار HarmonyOS NEXT تا سه ماهه چهارم سال 2024 به این دستگاه‌های پرچمدار نمی‌رسد. در آن زمان، انتظار می‌رود دستگاه‌های مذکور نسخه نهایی و صیقلی این سیستم عامل را دریافت کنند. برای کاربران دستگاه‌های میان‌رده مانند سری نوا و تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه مانند MatePad 11، انتظار بیشتر از این هم می‌شود. این مدل‌ها فقط در سه ماهه چهارم برای برنامه بتا در نظر گرفته شده‌اند و امکان عرضه پایدار در سال 2025 وجود دارد.

جزئیات مسیر ارتقای دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز نامشخص است و هواوی برای اطلاعیه‌های بیشتر اعلام کرده است: “منتظر باشید”. در زیر لیستی از دستگاه های هواوی که به روز رسانی HarmonyOS NEXT را دریافت خواهند کرد، آمده است:

تاریخ انتشار محصولات
تست بتا توسعه دهنده (ژوئن 21) سری میت 60، سری میت ایکس 5، تبلت میت پد پرو 13.2
آگوست 2024 (بتا) سری میت 60، سری میت ایکس 5، سری Pura 70، سری پاکت 2، فری بادز پرو 3، میت پد پرو 13.2، میت پد پرو 11 2024
سه ماهه چهارم 2024 (پایدار) سری میت 60، سری میت ایکس 5، سری Pura 70، سری پاکت 2، فری بادز پرو 3، میت پد پرو 13.2، میت پد پرو 11 2024
سه ماهه چهارم 2024 (بتا) سری نوا 12، سری S میت پد 11.5 اینچ، هواوی واچ التیمیت، هواوی واچ التیمیت دیزاین ادیشن، سری هواوی واچ GT 4، هواوی فری کلیپ، هواوی اسمارت گلس 2

توسعه دهندگان و کاربران پیشگام این فرصت را دارند که در برنامه بتا فعلی بین 21 و 28 ژوئن ثبت نام کنند. هواوی پس از بررسی اپلیکیشن ها، شرکت کنندگان را بر اساس نیاز و نوع ساخت مورد نیازشان انتخاب می کند. به گفته هواوی، برنامه‌نویسانی که برنامه‌های موجود در AppGallery را دارند در اولویت قرار خواهند گرفت.

به افرادی که برای برنامه بتا انتخاب می شوند توصیه می شود قبل از نصب نرم افزار از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا از هرگونه ضرر احتمالی جلوگیری شود. علاوه بر این، کسانی که تجربه بتا را طاقت فرسا می دانند، می توانند از طریق منوی تنظیمات به سیستم عامل فعلی خود بازگردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا