کنسول و بازی

چند روش برای بهبود عمر باتری در کنترلر پلی استیشن 5

کنترلر DualSense پلی استیشن 5 یک دستگاه ورودی پر ویژگی است که می تواند برخی از همهجانبه ترین تجربیات را در بازی ارائه دهد، اما دقیقاً به خاطر عمر باتری فوق العاده شناخته شده نیست. خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید عمر باتری کنترلر پلی استیشن 5 خود را بهبود ببخشید، و ما در ادامه به شما خواهیم گفت.

کنترلرها را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار خاموش شوند

همه باید گاهی اوقات از یک جلسه بازی استراحت کنند. اگر قصد دارید برای مدتی از کنسول خود دور بمانید و نمی خواهید کنترلر برای مدت طولانی روشن بماند، خاموش کردن خودکار مناسب ترین گزینه است. برای این کار، باید به تنظیمات سیستم پلی استیشن 5 بروید و گزینه صرفه جویی در مصرف انرژی را تنظیم کنید تا کنترلرهای شما به طور خودکار خاموش شوند.

روشنایی نوار نور را کاهش دهید

هر کنترلر دوال سنس دارای یک نوار نور در اطراف تاچ پد است که ویژگی‌های متنوعی داشته که چیزهای خاصی را در یک بازی به شما اطلاع می‌دهد. هنگامی که چندین پروفایل به طور همزمان وارد سیستم می شوند، این نوار نور حتی رنگ های خاصی را نمایش می دهد تا به شما اطلاع دهد که کدام بازیکن به کدام کنترلر اختصاص داده شده است. با این حال، این چراغ همیشه روشن می‌تواند در طول زمان مقدار کمی از انرژی را تخلیه کند، بنابراین باید به تنظیمات کنترلر PS5 بروید و روشنایی را کاهش دهید تا عمر باتری خود را بهبود ببخشید.

بلندگوی کنترلر را کم کنید

دوال سنس برخی از گزینه های بازخورد منحصر به فرد در بازی را از طریق یک میکروفون کوچک در جلوی کنترل ارائه می دهد. در حالی که این می تواند غوطه وری را در بازی های خاص افزایش دهد (یا حتی اگر هدست ندارید به عنوان یک میکروفون عمل کند)، می تواند تأثیر جزئی بر عمر باتری شما داشته باشد. اگر به طور فعال از این ویژگی تا حدی خاص استفاده نمی کنید، به تنظیمات کنترلر بروید و صدا را تا آخر کم کنید تا کمی زمان بیشتری برای بازی داشته باشید.

شدت ویبره را کاهش دهید

نمی‌توان انکار کرد که DualSense برخی از جالب‌ترین بازخوردهای لمسی را که تا به حال دیده‌ایم ارائه می‌کند، و به زیبایی حسی را که در دستان شما دارد با رویدادهایی که روی صفحه رخ داده، تطبیق می‌دهد. اما تمام آن ویبره بیش از آنچه فکر می‌کنید، انرژی را تخلیه می‌کند. می‌توانید این شدت را در تنظیمات کنترلر کاهش دهید یا در صورت تمایل آن را به‌کلی خاموش کنید.

تریگرهای تطبیقی ​​را خاموش کنید

مانند بازخورد لمسی، تریگرهای تطبیقی ​​DualSense افزوده‌ای منحصر به فرد و قانع‌کننده برای بازی در PS5 هستند و به شما فشار می‌آورند تا تریگرهای خود را برای تجربه‌های همه جانبه با چیزهایی مانند شلیک اسلحه یا کشیدن اجسام بزرگ در بازی تجربه کنید. اما جای تعجب نیست که این می تواند تأثیر کمی بر عمر باتری شما داشته باشد، بنابراین اگر به این ویژگی علاقه ندارید، به تنظیمات کنترلر بروید و آن را خاموش کنید.

از هدست بی سیم استفاده کنید

اگرچه DualSense دارای گزینه ای برای استفاده از هدست سیمی است، اما هر چیزی که به این جک هدفون وصل شود، انرژی را جذب می کند. اگر می توانید این کار را انجام دهید، به جای آن از یک هدست بی سیم برای جلوگیری از تخلیه انرژی کوچک اما قابل توجه کنترلر خود استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا