نرم افزار و اینترنت

فایرفاکس استفاده از هوش مصنوعی را در نوار کناری آغاز کرد

مانند سایر سازندگان مرورگر، موزیلا به دنبال ارائه ویژگی های بیشتر هوش مصنوعی به فایرفاکس است. آخرین تلاش این شرکت یک تلاش آزمایشی برای ساخت Nightly مرورگر است. از این هفته، می‌توانید ChatGPT، Google Gemini، HuggingChat یا Le Chat Mistral را به نوار کناری اضافه کنید.

همچنین برخی از متن‌ها را در وب برجسته و کلیک راست کنید تا از ربات چت دلخواه خود بخواهید اطلاعات را خلاصه کند، زبان را ساده‌سازی کند یا حافظه و دانش شما را از گزیده آزمایش کند. موزیلا می گوید هر گونه استفاده از ربات چت کاملا اختیاری است و هیچ یک از آنها در عملکردهای اصلی فایرفاکس ادغام نشده اند.

اگر می خواهید یکی را در فایرفاکس امتحان کنید، به نسخه آزمایشی Nightly مرورگر نیاز دارید (توجه داشته باشید که موزیلا این را به عنوان “پلتفرم آزمایش و توسعه ناپایدار” توصیف می کند، بنابراین احتیاط کنید). برای دسترسی کافیست به Settings > Nightly Experiments بروید و گزینه AI Chatbot Integration را روشن کنید، سپس یک chatbot انتخاب کنید. برای افزودن دائمی چت ربات به نوار کناری خود، پس از کلیک راست بر روی نوار ابزار، Customize toolbar را انتخاب کنید. پس از آن، باید نماد نوار کناری را به نوار ابزار خود بکشید.

موزیلا این را به عنوان راهی برای شما در نظر گرفته که می توانید چت بات ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر کار می کند. این شرکت در یک پست وبلاگ خاطرنشان کرد: “همه این مدل ها هنوز در حال توسعه و بهبود هستند. هیچکدام کامل نیستند، و هر کدام در بعضی چیزها خوب هستند و در بعضی چیزها نه.” موزیلا اضافه کرد که تجربه چت بات را قبل از آوردن آن به نسخه بتا و انتشار بیلدهای فایرفاکس اصلاح خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا