سخت افزار

همکاری ByteDance و Broadcom در جهت ساخت تراشه هوش مصنوعی پیشرفته

طبق گزارش ها، ByteDance، شرکت مادر تیک تاک، با طراح چیپ آمریکایی Broadcom برای توسعه یک پردازنده هوش مصنوعی پیشرفته کار می کند. به گزارش رویترز، این همکاری می تواند عرضه پایدار تراشه های با کارایی بالا را برای ByteDance تضمین کند.

منابع ادعا می کنند که پروژه مشترک شامل یک مدار مجتمع 5 نانومتری ویژه برنامه (ASIC) است که برای مطابقت با مقررات صادرات آمریکا طراحی شده است. TSMC قرار است این تراشه را تولید کند، اگرچه انتظار نمی‌رود تولید در سال جاری آغاز شود. این همکاری نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در روابط فناوری آمریکا و چین است، زیرا از زمانی که واشنگتن در سال 2022 کنترل‌های سخت‌تر صادراتی را اجرا کرد، هیچ اعلامیه عمومی در مورد چنین همکاری‌هایی در زمینه تراشه‌های پیشرفته اعلام نشد.

برای ByteDance، این حرکت می‌تواند هزینه‌های خرید را کاهش دهد و تامین تراشه ثابت را تضمین کند، که برای تقویت مجموعه‌ای از برنامه‌های محبوب آن، از جمله تیک تاک و ربات چت هوش مصنوعی “Doubao” شبیه به ChatGPT ضروری است. این شرکت قبلاً سرمایه‌گذاری زیادی روی تراشه‌های هوش مصنوعی انجام داده و طبق گزارش‌ها در سال 2023 حدود 2 میلیارد دلار برای پردازنده‌های انویدیا هزینه کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا