موبایل و تبلت

Google Translate حالا بیش از 110 زبان جدید را پشتیبانی می کند

گوگل به تازگی اعلام کرد که در حال اضافه کردن پشتیبانی از 110 زبان جدید به Google Translate است. پیش از این، Google Translate از 133 زبان پشتیبانی می کرد، بنابراین این گسترش که شرکت می گوید بزرگترین آن تا کنون بوده، یک جهش قابل توجه را نشان می دهد.

آیزاک کاسول با انتشار پستی در وبلاگ گوگل بیان کرد:

مدل زبان هوش مصنوعی PalM 2 گوگل به Translate کمک کرد تا این زبان‌های جدید را بیاموزد. این به ویژه در یادگیری زبان هایی که به یکدیگر مرتبط هستند، مانند زبان های “نزدیک به هندی، آوادی و مروادی، و کریول های فرانسوی مانند کریول سیشلو و کریول موریس” خوب بود.

به گفته کاسول، فهرست زبان‌هایی که به تازگی در Translate پشتیبانی می‌شوند، شامل زبان کانتونی است که “از مدت‌ها پیش یکی از درخواست‌ترین زبان‌ها برای Google Translate بوده است”. از آنجایی که زبان کانتونی اغلب در نوشتار با ماندارین همپوشانی دارد، یافتن داده‌ها و مدل‌های آموزش دشوار است. کاسول همچنین می گوید که “حدود یک چهارم زبان های جدید از آفریقا آمده اند.” کاسول در مصاحبه ای با سایت ورج اشاره کرد که اکثر زبان های جدید توسط حداقل یک میلیون نفر صحبت می شود، در حالی که صدها میلیون نفر به چندین زبان صحبت می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا