موبایل و تبلت

سامسونگ از سنسورهای دوربین جدید خود رونمایی کرد

سامسونگ سه حسگر دوربین ISOCELL جدید به نام ISOCELL GNJ، ISOCELL HP9 و ISOCELL JN5 معرفی کرده است. این سنسورها مدل های برتر نیستند اما برای دوربین های تله فوتو و فوق عریض در گوشی های هوشمند عالی هستند. بسیاری از برندهای گوشی های هوشمند اندرویدی، از جمله خود سامسونگ، احتمالا در آینده از این سنسورها استفاده خواهند کرد.

ISOCELL GNJ

ISOCELL GNJ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل های 1 میکرومتر و فرمت اپتیکال 1/1.57 اینچی است. این سنسور دارای فوکوس خودکار دو پیکسلی برای فوکوس سریع و دقیق، حتی در نور کم است. این سنسور همچنین زوم درون سنسور داشته که با لنز زوم اپتیکال کار می کند تا زوم بهتری را بدون از دست دادن کیفیت تصویر ارائه دهد.

سنسور GNJ دارای یک لایه ضد انعکاس بهبود یافته و یک میکرولنز با انکسار بالا است تا نور را بهتر جمع آوری کند و بازتاب های ناخواسته را کاهش دهد و نواحی تاریک را طبیعی جلوه دهد. این سنسور از اکسید سیلیکون بین پیکسل ها برای کاهش نویز استفاده می کند. همچنین در مصرف انرژی کارآمد است و در حالت پیش‌نمایش 29 درصد و هنگام ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، 34 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

ISOCELL HP9

ISOCELL HP9 یک سنسور 200 مگاپیکسلی جدید با فرمت اپتیکال 1/1.4 اینچی و 0.56 میکرومتر پیکسل است که نسبت به ISOCELL HP3 قدیمی 12 درصد حساسیت به نور و 10 درصد فوکوس خودکار بهتر دارد. این سنسور هم برای دوربین های اصلی و هم برای دوربین های تله قابل استفاده است و در حال حاضر در دوربین تله فوتو ویوو X100 اولترا استفاده می شود.

HP9 از یک میکرولنز بسیار انکسار برای هدایت بهتر نور به فیلتر رنگی RGB استفاده می کند و دقت رنگ، سرعت فوکوس خودکار و حساسیت به نور را بهبود می بخشد. در نور کم با ترکیب پیکسلی 4×4 عملکرد خوبی دارد و می تواند تاری پس زمینه واقعی ایجاد کند. زوم حسگر 2 برابر و 4 برابر را ارائه می دهد و می تواند با لنز زوم اپتیکال 3 برابر به زوم با کیفیت اپتیکال تا 12 برابر برسد.

ISOCELL JN5

ISOCELL JN5 یک سنسور 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.76 اینچ است که احتمالاً برای دوربین های فوق عریض در گوشی های هوشمند استفاده می شود. فوکوس خودکار بهتر و طیف رنگی وسیع تری را برای تجربه دوربین ثابت ارائه می دهد. همچنین از فناوری Dual Vertical Transfer Gate (Dual VTG) برای بهبود انتقال شارژ پیکسل و کاهش نویز در نور کم استفاده می کند.

تشخیص فاز فوق چهارگانه (Super QPD) با مقایسه اختلاف فاز افقی و عمودی، دقت فوکوس خودکار را افزایش می دهد. برای محدوده دینامیکی بهتر و HDR، JN5 از دو شیب (DSG) استفاده می کند که سیگنال های نور را برای طیف رنگی وسیع تری تقویت و تبدیل می کند. همچنین دارای الگوریتم‌های سخت‌افزاری remosaic برای ضبط سریع‌تر و پیش‌نمایش زوم بلادرنگ است. اندازه کوچک آن را برای دوربین های جلو، تله فوتو یا فوق عریض مناسب می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا