موبایل و تبلت

احتمال استفاده از تراشه های مدیاتک در سری گلکسی اس 25

طبق شایعات منتشر شده از خانه سامسونگ در کره، نشان می دهد که این شرکت در فکر استفاده از تراشه‌های مدیاتک دایمنسیتی برای خانواده گلکسی S25 می باشد که قرار است سال آینده در ژانویه عرضه شود. نه فقط تراشه های مدیاتک، بلکه تراشه های مدیاتک دایمنسیتی (احتمالاً دایمنسیتی 9400) در کنار اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500 خود سامسونگ می باشد. بنابراین اگر این اتفاق بیفتد، خانواده پرچمدار بعدی این برند کره ای می تواند سه تراشه مختلف در بازارهای مختلف داشته باشد.

با این حال، با توجه به اینکه حتی شایعات امروزی فقط می‌گویند این شرکت ممکن است این کار را انجام دهد، دور از ذهن است، نه اینکه قبلاً تصمیم گرفته باشد. دلیل چنین حرکتی مربوط به افزایش قیمت شایعه شده کوالکام برای اسنپدراگون 8 نسل 4 همراه با بازدهی نه چندان عالی در اگزینوس 2500 است. اسنپدراگون 8 نسل 3 قیمتی در حدود 190 تا 200 دلار دارد، در حالی که نسخه 8 نسل 4 ممکن است 260 دلار برای هر دستگاه باشد.

بازده اگزینوس 2500 در حال حاضر حدود 40 درصد است، اما برای شروع تولید انبوه به 60 درصد نیاز است. با این حال، سامسونگ قصد دارد تا آگوست این را بهبود بخشد. اگر بازدهی اگزینوس پایین بماند و با توجه به گرانی تراشه رده بالای بعدی کوالکام، به خوبی می‌تواند به سامسونگ کمک کند که مدیاتک را به ترکیب اضافه کند، یا حداقل سعی کند از چنین تهدیدی به عنوان یک تاکتیک مذاکره با کوالکام استفاده کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا