فناوری AMD FSR 3.1 معرفی شد
AMD مدتی است که استفاده از فناوری ارتقاء مقیاس گرافیکی FidelityFX Super Resolution (FSR) خود را برای بازی های کامپیوتری ترویج کرده است. امروز، این شرکت نسخه جدید FSR 3.1 را معرفی کرد که اکنون توسط پنج بازی کامپیوتری Sony PlayStation Studios پشتیبانی میشود و ششمین بازی پشتیبانیشده در دست ساخت است.
علاوه بر بهبود گرافیک، FSR به افزایش نرخ فریم بازی های پشتیبانی شده نیز کمک می کند. همچنین نه تنها با پردازنده های گرافیکی Radeon AMD بلکه با سایر تراشه های گرافیکی ساخته شده توسط شرکت های رقیب نیز کار می کند. طبق پست منتشر شده در وبلاگ، AMD جزئیات جدید و بهبود یافته در FSR 3.1 را ارائه کرد:
- ارتقاء کیفیت تصویر: بهبود پایداری زمانی، کاهش سوسو زدن و سوسو زدن به همراه کاهش شبحسازی پیشرفته و حفظ جزئیات بهتر.
- تولید فریم پیشرفته: فناوری تولید قاب جدا شده که به طور یکپارچه با سایر راه حل های ارتقاء مقیاس کار می کند.
- API قابل ارتقا FSR: ارتقای ساده شده برای توسعه دهندگان به نسخه های آینده FSR.
- پشتیبانی توسعه دهندگان: پشتیبانی از Vulkan و کیت توسعه بازی Xbox (GDK) اضافه شده است.
پنج بازی اول کامپیوتری که از AMD FSR 3.1 پشتیبانی می کنند، همگی از استودیو پلی استیشن سونی هستند:
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Horizon Forbidden West Complete Edition
- Ghost of Tsushima Director’s Cut
- Ratchet & Clank: Rift Apart
AMD همچنین ویدیویی دارد که نشان می دهد پیشرفت های FSR 3.1 برای نسخه کامپیوتری Ratchet & Clank: Rift Apart در مقایسه با نحوه پشتیبانی این بازی از FSR 2.2 اعمال شده است. یکی دیگر از بازی های Sony PlayStation Studios، نسخه PC آینده God of War Ragnarök، از AMD FSR 3.1 نیز پشتیبانی خواهد کرد.
علاوه بر این، نسخه قدیمیتر FSR 3 در حال حاضر از تعدادی از بازیهای PC که اخیراً منتشر شدهاند مانند Senua’s Saga: Hellblade II و Still Wakes the Deep پشتیبانی میشود. بازیهای PC آینده که شامل FSR 3 میشوند شامل Concord، Creatures of Ava، Dungeon Stalkers، Farming Simulator 25، inZOI، Nobody Wants to Die، Preserve و The First Descendant خواهند بود.