فناوری

بایدو مدل ارتقا یافته هوش مصنوعی Ernie 4.0 Turbo را معرفی کرد

غول فناوری چینی بایدو یک مدل زبان بزرگ جدید (LLM) به نام Ernie 4.0 Turbo را راه اندازی کرده تا در خط مقدم توسعه هوش مصنوعی باقی بماند. این نسخه ارتقا یافته از مدل Ernie 4.0، با پاسخ‌های سریع‌تر و عملکرد بهتر است. رویترز گزارش داد که مردم از طریق اپلیکیشن و وب به Ernie 4.0 Turbo دسترسی خواهند داشت.

وانگ هایفنگ، مدیر ارشد فناوری بایدو در طی یک رویداد گفت که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی Qianfan شرکت، این فناوری را یکپارچه کنند. مدل هوش مصنوعی ERNIE مخفف “Enhanced Representation through Knowledge Integration” بوده و در سال 2019 معرفی شد. در میان کاربردهای مختلف، این ربات ستون فقرات Ernie Bot است؛ یک ربات چت که بایدو سال گذشته پس از انجام آزمایش داخلی برای رقیب ChatGPT رونمایی شد. همچنین در مورد کاربردهای چت بات در برنامه های کاربردی در ماشین های هوشمند، ابر و سایر زمینه ها صحبت شد.

وانگ اطلاعاتی را فاش کرد و گفت که محصول مولد هوش مصنوعی Ernie Bot از زمان عرضه به 300 میلیون کاربر رسیده است. علاوه بر این، اکوسیستم PaddlePaddle AI Baidu به PaddlePaddle 3.0 ارتقا یافته است. این اکوسیستم توسط 14.65 میلیون توسعه دهنده استفاده شده و به 370000 موسسه و سازمان خدمات رسانی کرده است. با توجه به SeekingAlpha، بایدو اشاره کرد که Ernie API اکنون با 500 میلیون پرس و جو در روز در مقایسه با آوریل، زمانی که 200 میلیون را در روز انجام می داد، سروکار دارد.

در طول این رویداد، این شرکت همچنین برخی از ابزارهای هوش مصنوعی را با هدف بخش کشاورزی و کشاورزان راه اندازی کرد. این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که OpenAI اعلام کرد دسترسی به چین و برخی دیگر از کشورها را قطع می کند و استفاده از API و فناوری خود را از 9 جولای به بعد ممنوع می کند. رویترز گزارش داد که بایدو و سایر شرکت های داخلی هوش مصنوعی با ارائه خدمات مهاجرت و مشوق های رایگان به کاربران، کنترل آسیب را آغاز کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا