گوناگون

سرمایه گذاری چین 11 میلیارد دلار برای پروژه انرژی خورشیدی، بادی و زغال سنگ

یک شرکت برق دولتی چین 80 میلیارد یوان (11 میلیارد دلار) را برای یک پایگاه انرژی که از منابع خورشیدی، باد و زغال‌سنگ برق تولید کرده، خرج می‌کند. به گزارش بلومبرگ، گروه China Three Gorges Renewables، یکی از شرکت های تابعه بزرگترین شرکت برق آبی کشور، قصد دارد یک نیروگاه با ظرفیت 16 گیگاوات و یک تاسیسات ذخیره سازی 5 گیگاواتی بسازد.

این بخشی از هدف چین برای ساخت پروژه های انرژی تجدیدپذیر به ارزش 455 گیگاوات در صحرا تا سال 2030 است. این نیروگاه در مغولستان داخلی ساخته می شود که 135 گیگاوات از کل خروجی برنامه ریزی شده را به دست خواهد آورد. شرکت China Three Gorges به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود است زیرا ساخت سدهای آبی بزرگ در حال کم شدن است. به گفته Three Gorges، تولید باد و خورشید از نیروگاه به دسترسی به شبکه بستگی دارد. کارخانه زغال سنگ قرار است تا سه سال دیگر فعالیت خود را آغاز کند.

این که نیروگاه جدید دارای عنصر انرژی زغال سنگ است تا حدودی ناامید کننده می باشد، اگرچه با توجه به روشی که چین در مذاکرات اجلاس آب و هوا با سایر کشورها به تعهدات خود در زمینه انرژی های تجدیدپذیر پرداخته، کاملاً تعجب آور نیست. همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، چین در تلاش است تا تمام انرژی پاک خود را در شبکه برق بگذارد. هنگامی که منابع تجدیدپذیر مانند خورشیدی و باد در دسترس نیستند، اغلب به زغال سنگ متکی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا