فناوری

کوالکام در تلاش است تا آپدیت های اندروید را برای تولیدکنندگان گوشی ساده کند

در دو سال گذشته تغییر مثبتی در سیاست‌های به‌روزرسانی اندروید دیده شده است. سازندگانی مانند سامسونگ و گوگل اکنون به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را تا هفت سال ارائه می‌کنند که پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به پنجره دو ساله استاندارد چند سال پیش است.

با این حال، عرضه به‌روزرسانی‌های به‌موقع هنوز برای برندهای گوشی‌های هوشمند یک چالش است که بخشی از آن به دلیل فروشندگان تراشه مانند کوالکام و مدیاتک است. از آنجایی که تولیدکنندگان سیلیکون تقریباً هر سال خطوط تراشه خود را تازه می کنند، اغلب از پشتیبانی از مدل های قدیمی تر خارج می شوند. این امر باعث می‌شود که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به تنهایی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دستگاه‌های قدیمی‌تر را حفظ کنند و در نتیجه بسیاری از گوشی‌ها تنها یک یا هیچ ارتقای اندروید دریافت نمی‌کنند.

خوشبختانه، کوالکام می گوید که از این مشکل آگاه بوده و در حال کار بر روی راه حل ها است. در مصاحبه اخیر با Android Authority، کریس پاتریک، SVP و General Manager of Handsets کوالکام، در مورد تلاش‌های این شرکت برای ساده‌سازی به‌روزرسانی‌ها برای تولیدکنندگان صحبت کرد. پاتریک پیچیدگی و هزینه ارائه وصله‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های اندروید را تأیید کرد و گفت: “در واقع بسیار گران و بسیار پیچیده است”.

پاتریک در حالی که مسئولیت تأخیر به‌روزرسانی را به عهده نمی‌گیرد، فاش کرد که برای حل این مشکل با گوگل و سازندگان کار می‌کنند. یکی از چیزهایی که در چندین سال گذشته با گوگل و سازندگان روی آن کار کرده ایم، تغییر ساختار کدهای درون خطی برای تغییر ماشین نحوه انجام این به روز رسانی ها است. پاتریک اشاره کرد که کوالکام “آخر امسال” اعلامیه‌هایی را منتشر خواهد کرد که در آن تغییرات خاصی را که برای تسریع به‌روزرسانی‌ها و اجرای اکوسیستم اندروید بر پایه نرم‌افزاری جدیدتر اجرا کرده، تشریح خواهد کرد.

در نهایت، اگر تلاش‌های کوالکام موفقیت‌آمیز باشد، می‌تواند به طور قابل توجهی طول عمر نرم‌افزار دستگاه‌های اندرویدی را بهبود بخشد و تضمین کند که برای مدت طولانی‌تری امن و به‌روز می‌مانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا