کنسول و بازی

استیم دک قابلیت ضبط بازی را دریافت کرد

استیم دک در حال دریافت ویژگی جدید ضبط بازی Valve است. این ویژگی بخشی از به‌روزرسانی بتای جدید بوده که برای همه کاربران استیم دک و استیم ارائه می‌شود. استیم دک تا به حال عملکرد ضبط کننده بازی بومی نداشت.

با ویژگی جدید، کاربران می توانند مدت زمان و محدودیت ذخیره سازی از پیش تعیین شده را تنظیم کنند و دستگاه به طور خودکار ضبط را در پس زمینه ادامه می دهد. یا می‌توانید با استفاده از یک کلید میانبر پیکربندی شده، ضبط را به صورت دستی شروع و متوقف کنید. قابلیت پخش مجدد به شما امکان می دهد به گذشته بپرید و لحظه مهمی را که ممکن است از دست داده باشید مرور کنید.

ضبط بازی دارای ویژگی های ویرایش و اشتراک گذاری نیز می باشد. کاربران می توانند فیلم ضبط شده را به قسمتی که بیشترین اهمیت را دارد برش دهند و ویژگی اشتراک گذاری به شما امکان می دهد کلیپ را برای دوست یا خودتان به رایانه یا تلفن همراه خود ارسال کنید. Valve همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کلیپ ها را بیشتر سفارشی کنند تا بیشترین بهره را از آنها ببرند.

بازی‌ها می‌توانند در صورت وقوع رویدادهای مهم به Steam اطلاع دهند تا در تایم لاین ویدیوی ضبط‌شده مشخص شوند. بازی‌ها همچنین می‌توانند ظاهر تایم لاین را تغییر دهند تا نشان دهند که در منو، لابی یا گیم‌پلی حضور داشتید تا تجزیه آن آسان‌تر شود. کاربران می‌توانند از میان رویدادهای ضبط‌شده‌ای که توسط بازی برجسته شده‌اند بپرند. ویژگی ضبط برای کار با انکدر ویدیوی داخلی در GPU طراحی شده، بنابراین در حین بازی شاهد کاهش عملکرد نباشید.

این ویژگی همچنین برای کاربران دسکتاپ که از سرویس کلاینت استیم استفاده می کنند نیز در دسترس است. چه در Steam Deck باشید و چه روی دسکتاپ، باید به تنظیمات استیم خود بروید و بتا به روز رسانی را در تنظیمات Beta Participation فعال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا