موبایل و تبلت

بازی های AAA برای آیفون و آیپد چندان محبوب نیستند

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Appfigures، عناوین AAA برای آیفون‌ها و آیپدها آنقدرها که اپل انتظارش را داشت، موفق نیستند. در حال حاضر، Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage برای iOS و iPadOS در دسترس هستند، زیرا این بازی‌ها برای ارتقای قدرت سخت‌افزاری سری آیفون 15 پرو استفاده می‌شوند.

اما داده ها نتایج امیدوارکننده ای را نشان نمی دهند. در واقع Appfigures استدلال می کند که این عناوین در واقع یک شکست هستند. به عنوان مثال، بازی Assassin’s Creed Mirage از Ubisoft از زمان انتشار آن در 6 ژوئن تاکنون بیش از 123000 بار دانلود شده، اما کمتر از 3000 کاربر برای بازی کامل پرداخت کرده اند که هزینه آن 49 دلار است. به علاوه دانلودهای روزانه به طور متوسط ​​کمتر از 3000 بوده است. این ارقام به طور قابل توجهی کمتر از سایر بازی‌های رایگان iOS و iPadOS است.

Resident Evil 4 که در دسامبر سال گذشته برای iOS عرضه شد، نیز با مشکل مواجه است. فقط 357000 نفر این بازی را دانلود کرده اند و 7000 نفر 29 دلار برای تجربه کامل پرداخت کرده اند. Resident Evil Village تنها 5750 کاربر پرداخت کننده دارد. تحلیلگران بر این باورند که مردم بازی‌های ساده‌تر و معمولی‌تر را روی گوشی‌ها و تبلت‌های خود ترجیح می‌دهند.

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل معمولاً آنهایی هستند که سبک هنری منحصر به فرد را به گرافیک فانتزی و گیم پلی ساده‌تر و مناسب برای کنترل‌های لمسی ترجیح می‌دهند. عناوین Triple A به کنترل فیزیکی برای بهترین تجربه ممکن و همچنین نمایشگرهای بزرگ نیاز دارند. البته عوامل دیگری نیز در این امر دخیل هستند.

به عنوان مثال، تنها آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس از عناوین AAA پشتیبانی می‌کنند و آیپدهایی با حداقل تراشه‌های M1 و بالاتر اجازه اجرای بازی‌های کنسول‌مانند را می‌دهند. این امر تعداد کاربرانی را که می توانند از این بازی ها لذت ببرند محدود می کند. با این وجود، برخی معتقدند که اپل به استودیوهای بازی پول پرداخت کرده تا این شرکت بتواند سخت افزار قدرتمند آنها را تبلیغ کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا