نرم افزار و اینترنت

ابزارها و نکات ضروری استفاده از هوش مصنوعی برای دانش آموزان

دانش‌آموزان می‌توانند از هوش مصنوعی به چندین روش هوشمند برای بهبود یادگیری خود و کارآمدتر استفاده کنند. در این مقاله، انبوهی از ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند از آنها استفاده کنند، که شامل یادداشت‌برداری، تدریس خصوصی و موارد دیگر می‌شود. اما کدام ابزارهای هوش مصنوعی برای دانش آموزان بهترین هستند؟

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانش آموزان

قبل از اینکه به نکاتی برای استفاده از هوش مصنوعی به عنوان دانش آموز نگاه کنیم، اجازه دهید برخی از بهترین ابزارها را بررسی کنیم.

1. Wolfram Alpha

Wolfram Alpha یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیقاتی است که می توانید از آن استفاده کنید. از داده های موجود در سراسر اینترنت برای ارائه سریع مرورهای کلی استفاده می کند، و همچنین می توانید از این برنامه برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده کنید. Wolfram Alpha ابزاری عالی برای انواع دوره های تحصیلی است و در صورت استفاده صحیح می تواند ساعت ها جستجوی دستی شما را ذخیره کند.

از طریق Wolfram’s Problem Generator، می توانید تعداد نامحدودی از مسائل تمرینی ایجاد کنید و همچنین پاسخ آنها را دریافت کنید. و اگر قبلاً از ChatGPT استفاده می کنید، می توانید Wolfram را به عنوان یکی از بسیاری از GPT های سفارشی عالی دریافت کنید. می توانید از Wolfram Alpha به صورت رایگان استفاده کنید، اما نسخه Pro شامل نتایج قابل دانلود، راه حل های گام به گام، ماشین حساب های هدایت شده و موارد دیگر است.

2. Grammarly

گرامر نادرست می تواند بر نمره شما تأثیر منفی بگذارد، اما به لطف ابزارهای هوش مصنوعی مانند Grammarly، ساده تر از همیشه شده است. این برنامه اشتباهات تایپی را که ممکن است در اسناد و ایمیل ها از قلم افتاده باشد شناسایی می کند و می توانید لحن نوشتن خود را ببینید. Grammarly از چندین نوع انگلیسی پشتیبانی می کند: بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، هند و استرالیا.

اما متأسفانه، هنوز نمی توانید از برنامه برای زبان های دیگر استفاده کنید. این امکان وجود دارد که از Grammarly به عنوان یک بررسی کننده سرقت ادبی رایگان با کپی و چسباندن متن خود در بررسی آنلاین آن استفاده کنید. می‌توانید Grammarly را به‌عنوان یک افزونه رایگان دریافت کنید، که اشتباهات تایپی را در ایمیل‌های شما و سایر مکان‌های آنلاین شناسایی می‌کند. در نسخه پریمیوم آن پیشنهادهایی برای نقل‌قول، بیان مجدد پیشنهادها و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.

3. ChatGPT

ChatGPT مسلماً شناخته شده ترین ابزار هوش مصنوعی است و به عنوان یک دانش آموز می توانید از آن برای طرح تکالیف و موضوعات تحقیقاتی استفاده کنید. حتی می‌توانید از ChatGPT برای سایر جنبه‌های زندگی دانشجویی، مانند ایجاد یک برنامه روزانه و دریافت دستور العمل‌های مغذی برای وعده‌های غذایی مقرون به صرفه استفاده کنید.

اگر به دنبال کارآموزی یا کار دانشجویی هستید، می توانید از ChatGPT نیز برای نوشتن رزومه خود استفاده کنید. هنگام استفاده از ChatGPT، می توانید موضوعات پیچیده ای را که متوجه نمی شوید ساده کنید. علاوه بر این، امکان پیش‌نویس ایمیل‌ها، دفاع از پایان‌نامه و موارد دیگر وجود دارد. اگر دانشجوی بصری هستید، از ChatGPT برای ایجاد نمونه های اولیه از کار خود از طریق DALL-E استفاده کنید. برای استفاده از ویژگی هایی مانند DALL-E و GPT های سفارشی، به یک پلن پولی نیاز دارید. این برای شما 25 دلار در ماه هزینه دارد.

4. Notion AI

Notion یکی از بهترین ابزارهای بهره وری همه جانبه است. می توانید از آن برای یادداشت برداری، برنامه ریزی روز خود، طرح کلی پروژه های بزرگ و موارد دیگر استفاده کنید. اگر دانشجو هستید، توصیه می‌کنیم با نسخه رایگان شروع کنید، اما اگر می‌خواهید موارد دستی مانند خلاصه کردن یادداشت‌های سخنرانی را خودکار کنید، Notion AI یک افزونه مناسب است.

اگر یک کتابخانه جامع در Notion برای مطالعات خود ایجاد کرده‌اید، می‌توانید از Notion AI برای یافتن اطلاعات ضروری استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به اعمال نیروی دستی بیش از حد در پشت آن داشته باشید. Notion AI به عنوان یک افزونه برای همه برنامه ها با قیمت 8 دلار در ماه در دسترس است.

نکاتی برای استفاده از هوش مصنوعی به عنوان دانش آموز

علاوه بر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای به حداکثر رساندن یادگیری خود، باید به نحوه استفاده موثرتر از هوش مصنوعی نیز فکر کنید. شما باید به مواردی مانند قوانین موسسه آموزشی خود و محدودیت های هر ابزاری که استفاده می کنید فکر کنید. در اینجا نکات برتر ما برای استفاده موثرتر از هوش مصنوعی به عنوان دانش آموز آورده شده است.

1. همیشه حقیقت را بررسی کنید

اگر کورکورانه همه چیزهایی را که هوش مصنوعی به شما می‌دهد بدون تأیید اطلاعات دریافت کنید، در درازمدت خود را برای شکست آماده می‌کنید. ابزارهای هوش مصنوعی گاهی اوقات داده های قدیمی یا نادرست را به شما می دهند و استفاده از آنها در تکالیف شما بر نمره شما تأثیر می گذارد. برای تمام داده هایی که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنید، باید تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. تأیید منابع و انجام جستجوی صفحات موتور جستجو دو راه برای انجام این کار است.

2. هرگز سرقت ادبی نکنید

همانطور که بدون استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد، سرقت ادبی یک ممنوعیت مطلق است. اگر از اطلاعات ChatGPT و منابع دیگر استفاده می‌کنید، باید کار را متعلق به خود کنید و در صورت لزوم به منابع استناد کنید. سرقت ادبی اشکال مختلفی از جمله نقل قول و کپی و چسباندن مستقیم دارد. اطمینان حاصل کنید که همه کارهای شما اورجینال است تا از این موارد اجتناب کنید.

3. هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار، نه یک ضرورت ببینید

این روزها بسیار آسان است که در معرض بازاریابی “با استفاده از هوش مصنوعی” شرکت‌ها قرار بگیرید، اما نیازی به استفاده از هوش مصنوعی ندارید. مانند هر چیز دیگری، این ابزار به سادگی ابزاری است که قرار است شما را از نقطه A به B برساند. گاهی اوقات، استفاده از هوش مصنوعی منطقی است، و در موارد دیگر، ممکن است زمان بیشتری را صرف تصحیح خطاهای ناشی از نرم افزار کنید. شهر موقعیت را ارزیابی کنید و تعیین کنید به کدام ابزار و برنامه نیاز دارید. اگر هوش مصنوعی را شامل نشوند، مهم نیست.

هوش مصنوعی چندین مزیت برای دانش آموزان دارد. این می تواند به شما کمک کند تا خطاهای گرامری را پیدا کنید و تکالیف خود را کارآمدتر برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، شما می توانید به سرعت برای اطلاعات جستجو کنید. ابزارهایی که امروز ذکر شد، نقطه شروع خوبی برای بهبود مطالعات شما هستند، و همچنین باید نکات مختلفی را که ارائه کرده‌ایم در نظر بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا