گجت و پوشیدنی

سامسونگ تراشه 3 نانومتری اگزینوس W1000 را معرفی شد

سامسونگ سرانجام از اولین تراشه 3 نانومتری خود با نام Exynos W1000 رونمایی کرد. این تراشه قدرتمند که با استفاده از پیشرفته ترین فرآیند ساخت سامسونگ ساخته شده، احتمالاً در گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا استفاده خواهد شد. بیایید بررسی کنیم که این تراشه پوشیدنی جدید چه ویژگی خاصی دارد.

اگزینوس W1000 با استفاده از فرآیند 3 نانومتری نسل دوم Samsung Foundry (احتمالاً SF3) ساخته شده است. این تراشه جدید شامل یک هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 می شود. سامسونگ ادعا می‌کند که تراشه جدیدش در مقایسه با اگزینوس W930 زمان راه‌اندازی برنامه‌ها را 2.7 برابر سریع‌تر ارائه داده و امکان تعویض سریع‌تر برنامه را فراهم می‌کند. عملکرد تک هسته ای 3.4 برابر سریع تر شده، در حالی که عملکرد چند هسته ای 3.7 برابر بهبودیافته است.

این تراشه از پردازشگر گرافیکی ARM Mali-G68 MP2 استفاده می کند و می تواند صفحه نمایش هایی با وضوح 640 در 640 پیکسل را هدایت کند. این تراشه همچنین دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی است. سامسونگ از بسیاری از فناوری های جدید برای کاهش اندازه و بهبود عملکرد و کارایی خود استفاده کرده است.

برای بهبود راندمان انرژی و اتلاف گرما از فناوری بسته‌بندی سطح پنل فن‌آوت (FOPLP) استفاده کرده است. همچنین با استفاده از فناوری پکیج روی پکیج (ePOP) رم و فضای ذخیره سازی را در بالای همان تراشه تعبیه کرده است. سامسونگ همچنین از فناوری سیستم در پکیج (SiP) برای تعبیه تراشه یکپارچه مدیریت انرژی (PMIC) در همان بسته استفاده کرد.

اگزینوس W1000 همچنین دارای 2.5D Always on Display (AoD) برای بهبود واج فیس با جزئیات بالاتر و رنگ های بهتر در حالت AoD است. این تراشه همچنین مجهز به بلوتوث LE برای صدا و رم LPDDR5 برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی است. از ویژگی های اتصال آن می توان به 4G LTE، بلوتوث، Wi-Fi b/g/n، GPS و NFC اشاره کرد. به لطف فناوری‌های جدیدتر Exynos W1000، این ساعت های آینده سامسونگ می‌توانند تا 2 تا 3 روز با یک بار شارژ دوام بیاورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا