موبایل و تبلت

دولت ژاپن با فلاپی دیسک خداحافظی کرد

فلاپی دیسک‌ها ممکن است مانند یادگاری از زمان‌های باستانی کامپیوتر به نظر برسند، اما هنوز مکان‌ها و حتی دولت‌هایی در جهان وجود دارند که هنوز از آنها برای اجرای اساسی‌ترین عملکردهای آن استفاده می‌کنند. ژاپن دیگر یکی از آن کشورها نیست؛ آژانس دیجیتال ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد استفاده از فلاپی دیسک های قدیمی را برای کار با سیستم های کامپیوتری دولتی خود حذف کرده است.

به گزارش رویترز، تنها سیستمی که هنوز وجود دارد و نیاز به استفاده از فلاپی دیسک دارد، یک سیستم محیطی است که بازیافت خودرو را نظارت می کند. آژانس کونو جنگ صلیبی خود را علیه فناوری رایانه در دهه 90 در سال 2022 بلافاصله پس از انتصاب وی به آژانس دیجیتال آغاز کرد. حدود 1900 روش دولتی ژاپن از فلاپی دیسک و سایر فناوری های قدیمی مانند دستگاه های فکس، سی دی و مینی دیسک استفاده می کردند. او به 2.5 میلیون فالوور خود در X اعلام “جنگ بر روی فلاپی دیسک [sic]” کرد.

البته، ژاپن تنها کشوری نیست که مدت‌ها پس از اینکه بقیه دنیا به سمت اشکال کارآمدتر ذخیره‌سازی داده‌ها رفتند، به دیسک‌های فلاپی متکی بود. ارتش آمریکا هنوز از فلاپی دیسک های 8 اینچی برای کار با سیستم فرماندهی و کنترل خودکار استراتژیک خود (SACCS) استفاده می کرد، یک سیستم کامپیوتری دهه 1970 که کدهای پرتاب هسته ای را دریافت می کرد و پیام های اضطراری را به مراکز نظامی و منابع میدانی ارسال می کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا