بررسیموبایل و تبلت

بررسی شیائومی ردمی پد پرو

شیائومی، دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان، دستگاه های گران قیمتی مانند شیائومی 14 اولترا می سازد. با این حال، برند ردمی آن رویکرد کاملاً متفاوتی را اتخاذ کرده و بر روی لوازم الکترونیکی مقرون‌به‌صرفه که بر پایه اجزای باکیفیت ساخته شده‌اند، تمرکز می‌کند. ردمی پد پرو (Redmi Pad Pro) یکی از این دستگاه ها با سخت افزار توانمند و کارآمد، قابلیت های سمعی و بصری چشمگیر و نرم افزار به روز است.

با وجود همه اینها، این تبلت به طور قابل توجهی مقرون به صرفه بوده و در عین حال یکی از بهترین تبلت های ارزان قیمت در سال 2024 است. در این مقاله به نقد و بررسی این تبلت جدید شیائومی می پردازیم.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 280 در 181.9 در 7.5 میلیمتر، 571 گرم، فریم و پشت آلومینیومی
  • صفحه نمایش: 12.1 اینچ IPS LCD، نرخ 120 هرتز، وضوح 1600 در 2560 پیکسل، روشنایی 600 نیت
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 7s نسل 2، گرافیک Adreno 710
  • حافظه: 6/8 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 2.2
  • نرم افزار: اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS
  • دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل f/2.0
  • دوربین جلویی: 8 مگاپیکسل f/2.3
  • باتری: 10000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 33 وات
  • متفرقه: پشتیبانی از قلم و کیبورد، چهار اسپیکر استریو

طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی ردمی پد پرو در یک جعبه کاغذی نازک عرضه شده که حاوی خود تبلت و یک کابل USB-A-to-C است. شارژری وجود ندارد و اگر احتمال می‌رود شارژر 33 واتی ندارید، باید آن را بخرید. حتی اگر ردمی پد پرو جزو تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد، بدنه آلومینیومی یکپارچه دارد. بنابراین در حالیکه ظاهر آن تفاوت قابل توجهی با اکثر همتایان خود ندارد، اما در مورد متریال برتری دارد.

حلقه‌های بزرگ اطراف دوربین یادآور زنفون 10 را تداعی می‌کنند و در پشت آن توجه را به خود جلب می‌کنند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت وجود دارد، بنابراین فلاش LED همان تزئینات را دارد و با توجه به کوچک بودن لنز دوربین و ماژول فلاش، محفظه بزرگ‌تر تقریباً خنده‌دار به نظر می‌رسد. اما چیزی که اهمیت دارد این است که زیاد از شاسی بیرون نیامده، بنابراین هنگام استفاده از دستگاه روی میز هیچ لرزشی وجود ندارد.

شیائومی ردمی پد پرو را در سه رنگ خاکستری، سبز نعنایی و آبی اقیانوسی به فروش می‌رساند و مدل‌های سبز و آبی دارای سایه‌های پاستلی بسیار ظریفی هستند. با توجه به اینکه طراحی تبلت‌ها محافظه‌کارانه‌تر هستند، قابل درک است و هیچ مشکلی در کیفیت ساخت وجود ندارد. اگرچه این تبلت در بخش اقتصادی طراحی شده، اما یک شاسی آلومینیومی دریافت می کنید که در دست گرفتن و استفاده از آن احساس بسیار خوبی دارد. لبه های گرد و کناره های اریب تفاوت زیادی در این زمینه ایجاد می کند و در حالی که وزن آن 571 گرم بوده، وزن را به طور یکنواخت متعادل می کند، بنابراین با استفاده طولانی مدت ناراحت نمی شود.

دکمه پاور در بالا و دکمه های تنظیم صدا در سمت راست قرار دارد. شما توانایی قرار گرفتن در سیم کارت و اتصال به شبکه های سلولی را ندارید، اما یک اسلات MicroSD وجود دارد که به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی را تا 1.5 ترابایت اضافی افزایش دهید. در بخش صوتی، شیائومی چهار بلندگو در ردمی پد پرو تعبیه کرده (دو بلندگو در هر طرف) که در نوع خود عالی هستند. به طور کلی، این تبلت از نظر طراحی بسیار مناسب است و به نظر محصولی مقرون به صرفه نیست.

صفحه نمایش

ردمی پد پرو دارای یک پنل 12.1 اینچی IPS LCD بوده که برای پخش محتوا ایده آل است. این پنل از وضوح 2560 در 1600 با نسبت استاندارد 16:10 پشتیبانی کرده و دارای یکپارچگی Dolby Vision و لایه ای از گوریلا گلس 3 است. حداکثر روشنایی به خصوص 500 نیت زیاد نیست، اما هیچ مشکلی هنگام استفاده از ردمی پد پرو در فضای باز نخواهید داشت. این تبلت در حالت HBM تا 600 نیت افزایش می یابد، اما در هنگام پخش ویدیو تفاوت محسوسی وجود ندارد.

با توجه به این نکته، ردمی پد پرو با پشتیبانی از Widevine L1 همراه بوده و قادر است محتوای 1080p و HDR را از نتفلیکس و یوتیوب بدون هیچ مشکلی استریم کند. در حالی که وضوح رنگ به خوبی یک پنل OLED نیست، ردمی پد پرو در این زمینه چیزهای زیادی برای ارائه دارد و کالیبراسیون کارخانه شیائومی همچنان در میان بهترین ها قرار دارد. حالت پیش‌فرض Vivid رنگ‌های زنده و کنتراست خوبی دارد و می‌توانید تعادل رنگ را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

تبلت‌های بزرگ‌تر برای مطالعه عالی هستند و دستگاه حالت Reading mode عالی شیائومی را در خود دارد. این ویژگی به شما امکان می دهد شدت رنگ ها را تغییر دهید یا به پالت تک رنگ تغییر دهید و اگر می خواهید کتاب الکترونیکی بخوانید این ایده آل است. این تبلت در بخش بازی کردن نیز به اندازه کافی مناسب است (شما می توانید کنترلر بلوتوث را به راحتی وصل کنید) اما سخت افزار آن قدری غرغر نمی کند و پتانسیل لذت بردن از عناوین سخت را محدود می کند.

بهترین بخش در مورد صفحه نمایش ردمی پد پرو این است که نرخ تازه سازی 120 هرتز دارد. پیمایش در رابط کاربری نرم است و تفاوت حتی در هنگام تعویض از پنل 90 هرتزی ردمی پد SE قابل توجه است. با این حال، باید به تنظیمات بروید تا حالت 120 هرتز را فعال کنید، زیرا روی Auto out of box تنظیم شده است.

نرم افزار و رابط کاربری

در بخش نرم‌افزاری چیز زیادی برای صحبت وجود ندارد، زیرا شیائومی HyperOS 1.0.3.0 مبتنی بر اندروید 14 را ارائه می‌کند. این به خودی خود یک معامله بزرگ است، زیرا شیائومی تاکنون تمایلی به نصب اندروید 14 بر روی دستگاه های اقتصادی 2024 خود نداشته است. شما اکثر ویژگی‌های مشابه ساخت گوشی را دریافت می‌کنید، و مقدار قابل توجهی از قابلیت شخصی‌سازی وجود دارد.

این دستگاه بسیاری از ابزارهای مبتنی بر تبلت را شامل نمی شود. شما همچنان یک صفحه اسپلیت اسکرین با کلیدهای قابل دسترسی از سمت راست دریافت می کنید، و هیچ ژستی برای راه اندازی مولتی تسکینگ در اسپلیت اسکرین وجود ندارد. شما باید کارت برنامه را در منوی نمای کلی فشار دهید و حالت را به صورت دستی انتخاب کنید، اما هنگامی که دو پنجره را در کنار هم قرار دهید، می توانید به راحتی اندازه و عرض هر پنجره را تغییر دهید. منوی نمای کلی از پیکربندی عمودی استاندارد شیائومی استفاده می کند و تنظیمی برای تغییر آن به اسکرول افقی وجود ندارد.

سمت چپ ترین صفحه فید Discover گوگل را نشان می دهد و راهی برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد. این رابط نیاز به بازنگری بصری دارد، اما بهتر از MIUI بهینه شده است. شیائومی اکنون باید توجه خود را به جلا دادن تصاویر معطوف کند. به طور کلی، پیمایش و استفاده از آن آسان است، و اگرچه استایل های آشکار زیادی وجود دارد، اما در هیچ کجا به اندازه نسخه های قبلی پوسته دست و پا گیر نیست.

وقتی صحبت از به‌روزرسانی‌ها می‌شود، ردمی پد پرو دو به‌روزرسانی پلتفرم را به همراه سه سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند. این با سایر تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه مطابقت دارد، اما با توجه به نگرش ضعیف شیائومی در مورد به‌روزرسانی‌های پلتفرم، بعید است که این تبلت در سال جاری یا حتی در سه‌ماهه اول 2025 به اندروید 15 تغییر مسیر دهد. با این حال، حداقل شما این به روز رسانی را در مقطعی دریافت خواهید کرد، همچنین اندروید 16 را زمانی که در دسترس قرار گرفت، دریافت خواهید کرد.

عملکرد و عمر باتری

شیائومی ردمی پد پرو را به اسنپدراگون 7s نسل 2 تجهیز کرده و اگرچه این چیپست در استفاده روزانه به اندازه کافی خوب است، اما دقیقاً قدرتمند نیست. ما متوجه تاخیر پراکنده در کارهای روزمره مانند مرور در کروم یا جابجایی بین اپلیکیشن ها شدیم، و در حالی که مانع استفاده بیش از حد نمی‌شود، آزاردهنده است. در بخش حافظه هم، شیائومی از ماژول‌های LPDDR4X با هر دو مدل 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی UFS 2.2 استفاده می‌کند. خوشبختانه، این بار Wi-Fi 6 وجود دارد و شما بلوتوث 5.2 را دریافت می کنید. هیچ NFC وجود ندارد و هیچ کدک با رزولوشن بالا دریافت نمی‌کنید.

بنچمارک ها ردمی پد پرو
PCMark Work 3.0 (مجموع) 12296
PCMark Work 3.0 (مرور وب) 10859
PCMark Work 3.0 (ویرایش ویدیو) 6867
PCMark Work 3.0 (نوشتن) 14612
PCMark Work 3.0 (ویرایش عکس) 22420
Geekbench 6 (تک هسته ای) 950
Geekbench 6 (چند هسته ای) 2926

به طور آزاردهنده، شما در ردمی پد پرو احراز هویت اثر انگشت دریافت نمی کنید. برای ورود به دستگاه باید از قفل چهره یا رمز عبور معمولی استفاده کنید و این ناامید کننده است. شیائومی از یک اثرانگشت خوان که روی دکمه پاور در بسیاری از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده‌اش تعبیه شده، استفاده می‌کند، و این در تبلت ایده‌آل بود. گفتنی است، بازگشایی با چهره قابل اعتماد بوده، و در عین حال که آنقدر امن نیست.

دوربین‌ها نیز کاملاً متوسط ​​هستند و خارج از تماس‌های ویدیویی، دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو کاربرد چندانی ندارد. دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت دارای حالت شب اختصاصی است و عکس های قابل استفاده در نور روز می گیرد، اما بهتر است به جای آن از دوربین گوشی خود استفاده کنید.

ردمی پد پرو از یک باتری بزرگ 10000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که امتیاز استفاده فعال 9:36 ساعت را به دست آورد. در مورد تماس ها (حدود 43 ساعت) و پخش ویدیو (حدود 11 ساعت) عالی عمل کرد، اما در مورد مرور وب (حدود 8 ساعت) و بازی (خدود 6 ساعت) به آن خوبی نبود. نتیجه کلی تقریباً متوسط ​​​​در کلاس خودش است، اما بسته به اولویت شما، مسافت پیموده شده شما متفاوت خواهد بود.

این دستگاه از شارژ سیمی 33 واتی پشتیبانی می کند، اما شما باید آداپتور مناسب را خریداری کنید زیرا شیائومی ردمی پد پرو را بدون شارژر عرضه می کند. ما تست شارژ باتری خود را با آداپتور برق اصلی 33 واتی شیائومی انجام دادیم. 15 درصد باتری خالی را در 15 دقیقه، 28 درصد در 30 دقیقه و حدود 60 درصد در 60 دقیقه شارژ کرد. شارژ کامل دقیقا 2 ساعت طول کشید.

جمع بندی

ردمی پد پرو با قیمت 299 یورویی خود یک تبلت عالی است. این یک بدنه فلزی دوست داشتنی، صفحه نمایش 12.1 اینچی دالبی ویژن عالی، چهار بلندگوی Dolby Atmos و عملکرد بسیار خوب را ارائه می دهد. حتی می‌توانید قابلیت‌های Redmi Pad Pro را با انتخاب کیبورد یا قلم هوشمند اختصاصی گسترش دهید، که می‌تواند بعد بهره‌وری را به دستگاهی که در غیر این صورت یک دستگاه مصرف‌کننده رسانه است، اضافه کند.

مطمئناً دوربین عقب ضعیف است و نداشتن شارژر استقبال تلخی بود، اما در کل Redmi Pad Pro می تواند شما را با عملکرد خود تحت تأثیر قرار دهد. و اگر به دنبال تبلتی مقرون به صرفه هستید، توصیه می کنیم آن را در لیست خود قرار دهید.

مزایا

  • بدنه آلومینیومی راحت و زیبا
  • نمایشگر عالی
  • بلندی صدای بسیار خوب برای چهار بلندگوی Dolby Atmos.
  • عملکرد و ثبات عالی برای این کلاس
  • سیستم عامل تمیز، بسیار قابل تنظیم
  • ارزش پولی عالی

معایب

  • بدون شارژر داخل جعبه
  • سریعترین شارژر نیست.
  • کیفیت دوربین پایین تر است
  • هزینه پوشش کیبورد یک سوم هزینه ای است که خود تبلت انجام می دهد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا