سخت افزار

ایسوس پشتیبانی از Dynamic Lighting ویندوز را به مادربردهایش می آورد

ایسوس در حال برنامه ریزی برای پشتیبانی از ویژگی جدید Dynamic Lighting مایکروسافت است که به کاربران ویندوز 11 اجازه می دهد تا نور RGB مادربرد را بدون نیاز به برنامه جداگانه کنترل کنند. ایسوس آزمایش به‌روزرسانی‌های جدید بتای بایوس را برای مادربردهای سری AMD 600 و 700 اینتل که شامل پشتیبانی از Dynamic Lighting هستند، آغاز کرده است.

مایکروسافت در سپتامبر، Dynamic Lighting را به ویندوز 11 اضافه کرد و برای اولین بار کنترل‌های نورپردازی RGB را در داخل ویندوز ارائه کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از استاندارد باز HID LampArray، نورهای RGB را کنترل کنند و سازندگانی مانند ایسر، ایسوس، اچ پی، هایپرایکس، لاجیتک، ریرز و Twinkly همگی برای پشتیبانی از این با مایکروسافت همکاری کرده اند.

پشتیبانی از Dynamic Lighting در جدیدترین مادربردهای ایسوس نیازمند به‌روزرسانی بایوس است که در هفته‌های آینده در دسترس خواهد بود. یک نسخه بتا در حال حاضر از انجمن‌های ایسوس برای بردهای AMD و اینتل در دسترس است، اما توصیه نمی‌کنیم بایوس بتا را فلش کنید، مگر اینکه در صورت بروز باگ، از بازیابی نسخه قدیمی بایوس استفاده کنید.

هنگامی که برد ایسوس شما از Dynamic Lighting پشتیبانی می کند، می توانید روشنایی، رنگ ها و جلوه ها را در بخش تنظیمات ویندوز 11 مدیریت کنید. کنترل‌های روشنایی در حال حاضر نسبتاً ابتدایی هستند، اما حداقل می‌توانید از ابزار Asus Armory Crate اجتناب کنید و از کنترل‌های RGB بومی در ویندوز استفاده کنید.  همچنین شما مجبور نیستید از نرم افزار کنترل کننده RGB شخص ثالث مانند OpenRGB نیز استفاده کنید، مگر اینکه به عملکرد اضافی آن نیاز داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا