امنیت

گوگل کلیدهای عبور را به برنامه حفاظت پیشرفته خود می آورد

گوگل به برنامه حفاظت پیشرفته (Advanced Protection Program) خود پشتیبانی از کلید عبور را افزوده است. این برنامه، که بالاترین سطح امنیتی شرکت را ارائه می‌دهد، برای افرادی طراحی شده که ممکن است در معرض خطر هک یا دیگر انواع کلاهبرداری‌ها باشند، مانند مقامات منتخب یا فعالان حقوق بشر، و پیش از این نیازمند استفاده از یک کلید امنیتی فیزیکی بود.

گوگل در اعلامیه‌ای امروز اعلام کرد که کامپوننت فیزیکی برنامه حفاظت پیشرفته برای برخی از کاربران کمتر قابل دسترس بوده است. حالا، کاربرانی که در این برنامه ثبت‌نام می‌کنند می‌توانند بین استفاده از رمز عبور یا کلید امنیتی فیزیکی یکی را انتخاب کنند. گوگل از جمله شرکت‌های فناوری است که ارائه کلیدهای عبور را برای افزایش امنیت آغاز کرده، این گزینه را ابتدا در سال 2022 برای اندروید و کروم معرفی کرد و در سال 2023 برای تمام حساب‌های کاربرانش در دسترس قرار داد.

گوگل در ابتدای سال جاری اعلام کرد که بیش از 400 میلیون حساب کاربری بیش از یک میلیارد بار از کلیدهای عبور استفاده کرده‌اند. این تعداد قابل توجه است، اما در مجموع، پذیرش این فناوری هنوز به صورت تدریجی در حال انجام است. گوگل علاوه بر این، اعلام کرد که با سازمان غیرانتفاعی Internews همکاری می‌کند تا پشتیبانی امنیت سایبری را برای شبکه‌ای از روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر ارائه دهد. این همکاری ده کشور از جمله برزیل، مکزیک و لهستان را شامل می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا