موبایل و تبلت

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 معرفی شد

سامسونگ Galaxy Z Flip6 نسبت به نسل قبلی خود در سال 2023 باریک‌تر، سبک‌تر، محکم‌تر و هوشمندتر است و شاهد ارتقای چشمگیری در سیستم دوربین خود بوده است. متأسفانه، این تغییرات شامل افزایش قیمت 100 دلاری نیز می‌باشد. این دستگاه از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند که در همه بازارها یکسان است. قدرت پردازشی چیپست برای اجرای وظایف مختلف هوش مصنوعی به کار رفته و برای اولین بار در سری Z Flip، گرمای دستگاه توسط یک محفظه بخار کنترل می‌شود.

همچنین، این گوشی هم اکنون با 12 گیگابایت رم (در مقایسه با 8 گیگابایت در سال قبل) و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. دوربین اصلی به یک سنسور 50 مگاپیکسلی (لنز f/1.8 با زاویه 85 درجه و OIS) ارتقاء یافته که قابلیت زوم 2 برابری را در حسگر فراهم می‌کند. با استفاده از زوم هوش مصنوعی، می‌توانید تا 10 برابر بزرگ‌نمایی کنید. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی (123 درجه) و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی (1.22 میکرومتر، 85 درجه) بدون تغییر باقی مانده‌اند.

صفحه نمایش اصلی حالا یک پنل LTPO (1-120 هرتز) است، ولی همچنان اندازه 6.7 اینچ مورب و وضوح +FHD را حفظ کرده است. صفحه نمایش فلکس نیز با همان اندازه و رزولوشن پیشین، یعنی 3.4 اینچ با 720 در 748 پیکسل، کار می‌کند و همچنان با فرکانس 60 هرتز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در شرایط روشنایی بالا، تا 1600 نیت قابلیت دارد.

زوم خودکار، ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی در حالت فلکس است (یعنی وقتی از تلفن در حالت نیمه‌باز استفاده می‌کنید به گونه‌ای که به عنوان سه‌پایه عمل می‌کند). این ویژگی به صورت خودکار زوم داخلی و خارجی را انجام می‌دهد تا بدون نیاز به کنترل دستی، بهترین کادربندی برای عکس‌برداری را فراهم کند و امکان گرفتن عکس‌های گروهی بدون استفاده از دست را میسر سازد. Nightography هم اکنون برای پشتیبانی از ویدئوهای HDR بهبود یافته است. ویژگی‌های پیشرفته پردازش تصویر اکنون از طریق برنامه اینستاگرام قابل دسترسی هستند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی دیگری نیز وجود دارند که از نمایشگر Flex استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، آن‌ها پاسخ‌های پیشنهادی برای پیام‌های اخیر شما را تجزیه و تحلیل کرده و پاسخ‌هایی را برای پیام‌های دریافتی پیشنهاد می‌دهند، بنابراین نیازی به باز کردن تلفن یا تایپ کردن با دستگاه بسته نیست. این ویژگی‌ها همچنین قادر به نمایش اعلان‌های Samsung Health هستند. ویجت‌های جدیدی برای افزایش سفارشی‌سازی اضافه شده‌اند و شما می‌توانید چندین ویجت را به طور همزمان فعال کنید.

سامسونگ مکانیزم لولایی را برای دستیابی به یک پروفایل باریک‌تر هنگام بسته بودن دستگاه بهینه‌سازی کرده است. ابعاد گلکسی Z Flip6 در حالت بسته 85.1 در 71.9 در 14.9 میلی‌متر، در حالت باز 165.1 در 71.9 در 6.9 میلی‌متر و وزن آن 187 گرم است. Z Flip6 و Z Fold6 اولین دستگاه‌های تاشو هستند که از محافظت در برابر نفوذ ذرات – IP48 – برخوردارند. این استاندارد مانع از ورود گرد و غبار نمی‌شود، اما باید از ورود ذرات بزرگتر جلوگیری کند.

مقاومت در برابر آب در گلکسی Z Flip6 همانند مدل‌های قبلی است و می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری (5 فوت) دوام بیاورد. این گوشی از نسخه‌های بهبود یافته Armor Aluminium و Gorilla Glass Victus 2 بهره می‌برد که آن را به مقاوم‌ترین Z Flip تا به امروز تبدیل کرده است. در ادامه روند سری S24، این دستگاه شامل کبالت بازیافتی، عناصر خاکی کمیاب، پلاستیک‌های بازیافتی، آلومینیوم و شیشه می‌باشد. بسته‌بندی آن نیز از کاغذ 100 درصد بازیافتی ساخته شده است.

مشابه S24، گلکسی Z Flip6 (و Z Fold6) به مدت 7 سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و وصله‌های امنیتی دریافت خواهد کرد که به کاهش زباله‌های الکترونیکی کمک شایانی می‌کند. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1.1 عرضه می‌شود و اولین به‌روزرسانی عمده آن به اندروید 15 و One UI 7 خواهد بود.

ظرفیت باتری به 4000 میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته که از 3700 میلی‌آمپر ساعت در Z Flip5 بیشتر است. شارژدهی با 25 وات سیمی (50 درصد در حدود 30 دقیقه) و 15 وات بی‌سیم بدون تغییر باقی مانده است. اتصالات شامل 5G می‌شود و برخی از مدل‌ها ترکیبی از سیم‌کارت فیزیکی و eSIM را ارائه می‌دهند. همچنین، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 در دسترس هستند. پیش‌فروش سامسونگ گلکسی Z Flip6 از امروز آغاز شده و در دسترسی عمومی از 24 جولای خواهد بود. مدل پایه با حافظه 12/256 گیگابایت به قیمت 1100 دلار عرضه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا