دوربین های دیجیتال

سونی از دوربین ZV-E10 II برای ولاگرها رونمایی کرد

اقتصاد نزولی ممکن است ناامید کننده باشد، اما سونی همچنان به فناوری دوربین‌های خود اعتقاد دارد. ZV-E10 II جدید، ادامه‌ای بر رویکرد سونی در انتقال ویژگی‌های دوربین‌های گران‌قیمت‌تر به مدل‌های اقتصادی‌تر است، هرچند این انتقال همیشه با برخی مصالحه‌ها همراه است. ZV-E10 II یک سیستم دوربین بدون آینه APS-C است که از نسخه اصلی ZV-E10 سال 2021 پیروی می‌کند، اکنون با باتری بزرگ‌تر، سنسور 26 مگاپیکسلی با نور پشتی و ویدیوی 4K بهبود یافته است.

این دوربین در اوایل آگوست با قیمت 999 دلار برای بدنه یا بسته‌ای شامل لنز سونی PZ 16-50 میلی‌متری f/3.5-5.6 OSS II عرضه خواهد شد، که تقریباً برابر با قیمت یک تلفن هوشمند پرچمدار مانند آیفون 15 پرو مکس است. اما، باید توجه داشت که حتی بهترین دوربین‌های آیفون هم دارای سنسوری هستند که تقریباً 9 برابر کوچکتر از APS-C در ZV-E10 است، به همین دلیل است که تلفن‌ها برای رقابت با کیفیت تصویر و ویدیوی دوربین‌های اختصاصی به تکنیک‌های محاسباتی متوسل می‌شوند.

در حالی که قیمت 999 دلاری ZV-E10 II نسبت به دوربین سینمایی FX30 با قیمت 1800 دلار که سنسور خود را از آن وام گرفته، کمی بالاتر است، اما قابل ذکر است که این قیمت واقعاً 200 دلار بیشتر از قیمت اولیه ZV-E10 است. پس، این 200 دلار اضافی چه امکاناتی را نسبت به ZV-E10 اصلی (که هنوز هم می‌توانید با قیمت کمتری تهیه کنید) به شما می‌دهد؟ علاوه بر سنسور جدید، دوربین جدید از باتری‌های NP-FZ100 استفاده می‌کند که در دوربین‌های فول‌فریم سونی به کار رفته و عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

ZV-E10 II همچنین قادر است ویدیوی 4K را تا 30 فریم در ثانیه بدون برش ضبط کند، در حالی که مدل قبلی تنها تا 24 فریم در ثانیه بدون برش را پشتیبانی می‌کرد (ویدیوی 4K/60 همچنان دارای کراپ جزئی 1.1 برابری است در ZV-E10 II). دوام باتری بهتر و ضبط‌های ویدیویی با کیفیت بالاتر، قطعاً به دوربینی که برای ضبط ویدیوهای طولانی ویلاگ طراحی شده، کمک شایانی می‌کند، اما برخی مصالحه‌ها برای ارائه این ویژگی‌ها در حالی که ابعاد دوربین را کوچک نگه داشته‌اند، انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا