گجت و پوشیدنی

گلکسی واچ 7 و اولترا بزودی Wear OS 5 دریافت خواهند کرد

گلکسی واچ 7 و واچ اولترا سامسونگ به عنوان اولین ساعت‌های هوشمند با دسترسی به Wear OS 5، جدیدترین سیستم عامل گوگل برای دستگاه‌های پوشیدنی، معرفی شدند. این خبر در رویداد Unpacked اعلام شد و شامل اعلامیه‌های متعدد دیگری از محصولات اصلی نیز بود.

این به این معناست که محصولات تازه معرفی شده سامسونگ، نخستین ساعت‌های هوشمندی هستند که به Wear OS 5 مجهز می‌شوند (حتی پیش از محصولات گوگل). این وضعیت با احتمال عرضه پیکسل واچ 3 در اواخر سال تغییر خواهد کرد، که مشابه آنچه در مورد Wear OS 4 رخ داد، است. در آن زمان، سیستم عامل ابتدا برای گلکسی واچ 6 عرضه شد و سپس برای پیکسل واچ 2 در دسترس قرار گرفت.

گوگل دو ماه پیش در I/O 2024، نسخه جدید Wear OS 5 را رسماً معرفی کرد که پر از به‌روزرسانی‌های مفید است. رابط کاربری آن بیشتر شبیه به Wear OS 4 است، اما نرم‌افزار برای افزایش عمر باتری تا 30 درصد بهینه‌سازی شده است. همچنین، ویژگی‌های جدیدی برای نظارت بر سلامتی از جمله تحلیل طول گام در هنگام پیاده‌روی یا دویدن اضافه شده است.

این سیستم عامل شامل بهبودهایی در بهره‌وری است، به طوری که گوگل ادعا می‌کند دویدن ماراتن در Wear OS 5 نسبت به OS 4، حدود 20 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند. یک لانچر برنامه جدید مبتنی بر شبکه و گزینه‌های بیشتری برای واچ فیس نیز وجود دارد. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری، اگرچه انقلابی در صنعت ایجاد نمی‌کند، اما قطعاً افزایش کارایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

در حال حاضر، اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد چه زمانی این سیستم عامل به ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر سامسونگ منتقل خواهد شد. باید منتظر ماند و دید. برای دسترسی به این سیستم عامل جدید، باید 300 دلار برای گلکسی واچ 7 یا 650 دلار برای مدل اولترا پرداخت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا